BTY T.B. ZLC met Donic Acuda S1 & Coppa X1 Gold

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
Timo B.
Gold Member
Gold Member

BTY T.B. ZLC met Donic Acuda S1 & Coppa X1 Gold

Bericht door Timo B. »

Beste forumleden,

Onlangs heb ik ervoor gekozen om weer eens nieuwe rubbers uit te proberen. Mijn bevindingen wil ik graag met jullie delen. Mijn frame is en blijft nog steeds de Butterfly Timo Boll ZLC. Als rubbers heb ik gekozen voor de Donic Acuda S1 op mijn forehand en Donic Coppa X1 Gold voor op de backhand. Beide kanten speel ik met dikte max.

Eerst even wat informatie over het frame en de rubbers.

Butterfly Timo Boll ZLC
Een frame van extra klasse voor de volgende generatie. Dit door Butterfly exclusief ontwikkelde frame Timo Boll ZLC verbindt de tempo eigenschappen van het carbon met het lichte en flexibele Zylon- Faser.
Het resultaat: een frame met buitengewoon balgevoel een zeer dynamische bal- afsprong en veel flexibiliteit.
Tempo: 98, Controle: 88, Buigsterkte: 98, Gewicht: ca. 90 gram

Donic Acuda S1:
De Acuda S1 is een zeer snel rubber met uitstekende spineigenschappen. Kort bij tafel of in 2e positie beleeft men het duel spin tegen spin zoals vroeger met het "nat lijmen". Ondanks de medium harde onderlaag speelt de Acuda S1 gevoelvol en precies. Ook wanneer men onder druk komt te staan biedt u de Acuda S1 genoeg mogelijkheden, is zeer dynamisch maar steeds met goede balcontrole. Karakter: spinoptimaal, zeer precies en extreem snel spinrubber. Geschikt voor agressieve offensieve spelers die kort bij tafel spelen en veel waarde hechten aan de eerste vaste bal.
Tempo: 107, Effect: 109, Controle: 78, Hardheid: Medium+

Donic Coppa X1 Gold:
Maximaal offensief-precies.
De variant uit de nieuwe COPPA X serie met medium onderlaag. Nog beter balgevoel bij altijd nog een hoog tempo en spin. De COPPA X1 verlangt niet zo'n hoge trainingsarbeid door zijn maximale precisie. De ideale rubber voor de meeste offensieve spelers. Karakter: snel en hoogprecies spinrubber met een perfect balgevoel.
Tempo: 106, Effect: 107, Controle: 84, Hardheid: Medium+

Wat mij met inspelen gelijk al opviel (en beviel ook trouwens) is dat het beide erg snelle rubbers zijn, die toch ook goed controleerbaar zijn. Contra tikken gaat perfect en vrijwel vanzelf, zowel met de forehand als met de backhand. Met serveren kun je meer dan zat effect produceren, wederom zowel met de backhand als met de forehand. Schuiven gaat ook goed, met de X1 Gold heb ik zelfs iets meer gevoel dan met de Acuda S1, al schelen de rubbers in hardheid niet eens zo gek veel (de X1 Gold is ietsje zachter). De Acuda S1 is echt een heerlijk rubber om mee te spinnen. Een bolle spinbal gaat perfect en zit echt boordevol spin. Vlak spinnen, zowel wat trager als (heel erg) hard gaat grandioos met de Acuda S1. Ook rally's zijn heerlijk om te spelen met dit rubber, spin over spin gaat bijna met speels gemak. Spinnen met de X1 Gold gaat ook zó lekker. Zelf krijg ik met mijn backhand niet alle spin uit de X1 Gold, maar dat ligt meer aan mijn slag. Een meter of 2 achter de tafel kun je zelfs ballen erg lekker terug kappen met de X1 Gold.

Al met al ben ik erg tevreden met de keuze die ik gemaakt heb voor de Donic-rubbers. Als je een rubber zoekt waarmee je heerlijk kan spinnen, maar toch niet al je controle wil verliezen is de Acuda S1 écht een aanrader!
De Coppa X1 Gold is ook een alleskunner en wat mij betreft ook zeker een aanrader.

Maar goed, dit zijn mijn persoonlijke bevindingen. Een ander kan dit ook compleet anders ervaren...
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: BTY T.B. ZLC met Donic Acuda S1 & Coppa X1 Gold

Bericht door van_doorn »

Leuke review! Heb zelf ook al is gekeken naar de Acuda en Coppa rubbers. Wat mij opvalt is dat het toch redelijk harde rubbers op een hard frame zijn en toch goed speelt. Klinkt als iets om te proberen in de toekomst! :D

Heb je ook nog foto's? (A)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

De rubbers zijn niet zo hard, dat valt reuze mee. Ze zijn medium, niet hard. Combi met de ZLC is top!
Foto's heb ik nog niet, komen binnenkort ;)
OSP Virtuoso ‘mepper’
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Had je nog foto's (A) ik wil die combinatie wel eens zien van je :D
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

Zal morgen eens kijken of ik een paar foto's kan maken.
OSP Virtuoso ‘mepper’
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OSP Virtuoso ‘mepper’
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Mooi frame man :O Dit handvat verkleurd volgens mij ook niet zo erg of bescherm je hem ergens mee, griptape oid?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

Ja het kost wat, maar dan heb je ook wat. Frame kostte me vorig jaar € 149,90 en kost tegenwoordig zelfs € 159,90 :O
Het handvat is zeker nog niet verkleurd. Grip tape gebruik ik niet, vind het handvat erg fijn zo.
OSP Virtuoso ‘mepper’
Plaats reactie