Ik heb er nu een 3-tal trainingen opzitten met de Skyline II neo (2.1) en heb wat wisselende ervaringen.
Het gene dat mij erg bevalt aan dit rubber is de berg effect die je kunt geven met het schuiven en de service. Dit is een aardig wat beter dan mijn vorige rubber (Hexer duro, 1.7) Ook is de snelheid nog wat lager wat op zich niet meteen een nadeel hoeft te zijn.
Waar ik echter mee zit is dat een aantal slagen moeilijk constant te spelen zijn. Met name bij het blokken valt de bal soms dood neer, het lijkt dus alsof de spin van de tegenstander totaal geen grip had...
Bij de topspin is mij opgevallen dat een wat gecontroleerdere bal erg veel spin kan genereren terwijl een wat agressieve en snelle (slag) spin hier bij lange na niet in de buurt komt. Het verschil in geluid is ook erg groot, bij de directere aanvals-slag is een erg hard pets geluid te horen. Je zou dan ook verwachten dat je hem ook met veel topspin gespeeld hebt wat niet helemaal het geval blijkt te zijn..
Hebben jullie gelijke ervaring met dit type rubber? Hoe kan het blokken zo onvoorspelbaar zijn, moet ik zo'n chinees rubber continu schoonhouden tijdens de training?
ps. heb het rubber getest op het Spark frame..
cheers,
Gy!be
dhs Skyline II neo
Re: dhs Skyline II neo
Hoi Gybe,
Wat ik zou zeggen is dat je er nog niet volledig aan gewend bent en dat je gewoon nog even door moet trainen, dan went het allemaal vanzelf. Zeker nieuwe rubbers moeten even "ingespeeld" worden.
Een snelle/hardere slag vergt ook een andere manier van raken (bij mij dan). Een gecontroleerde bolle topspin raak ik anders dan een snelle/harde topspin. Bij een snelle/harde topspin heb ik mijn batje meer gesloten en maak ik mijn beweging meer naar voren dan omhoog (strak over het net). Hierbij raak ik de bal ook zo dun mogelijk, terwijl ik hem bij een gecontroleerde bolle topspin mijn bat meer open heb en de slag meer omhoog maak.
Na drie trainingen ben je simpel weg nog niet aan een rubber gewend. Dit kost gewoon even tijd. Wees geduldig en dan komt het allemaal goed
Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Wat ik zou zeggen is dat je er nog niet volledig aan gewend bent en dat je gewoon nog even door moet trainen, dan went het allemaal vanzelf. Zeker nieuwe rubbers moeten even "ingespeeld" worden.
Een snelle/hardere slag vergt ook een andere manier van raken (bij mij dan). Een gecontroleerde bolle topspin raak ik anders dan een snelle/harde topspin. Bij een snelle/harde topspin heb ik mijn batje meer gesloten en maak ik mijn beweging meer naar voren dan omhoog (strak over het net). Hierbij raak ik de bal ook zo dun mogelijk, terwijl ik hem bij een gecontroleerde bolle topspin mijn bat meer open heb en de slag meer omhoog maak.
Na drie trainingen ben je simpel weg nog niet aan een rubber gewend. Dit kost gewoon even tijd. Wees geduldig en dan komt het allemaal goed
Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik vind chinese rubbers gewoon zaad denk ik. Alles gaat behalve topspinnen zon beetje 
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Yep, begin me hier bij aan te sluiten...
Na 4 maal een flinke trainingssessie krijg ik nog steeds weinig snelheid in de slag en is een snelle topspin alles behalve constant.
Aan het einde van mijn laatste training heb ik ook weer even gespeeld met mijn 'oude' hexer duro 1.7 en dit lijkt qua snelheid echt een monster vergeleken met de Skyline II neo. Het verschil is hier zo groot ik de Skyline meer als allround rubber ervaar.
Voor de spelers die agressief met de forehand aanvallen is de Skyline II dus niet de juiste keuze. Kan me wel voorstellen dat dit rubber wel bruikbaar is op de backhand. Een langzame opening met veel effect is er probleemloos mee te spelen, dit bijv. als voorbereiding voor je forehand aanval. Met de service kun je ook veel effect genereren en ook met schuiven kun je met een berg backspin je tegenstander het leven zuur maken.
grtz,
Gy!be
Na 4 maal een flinke trainingssessie krijg ik nog steeds weinig snelheid in de slag en is een snelle topspin alles behalve constant.
Aan het einde van mijn laatste training heb ik ook weer even gespeeld met mijn 'oude' hexer duro 1.7 en dit lijkt qua snelheid echt een monster vergeleken met de Skyline II neo. Het verschil is hier zo groot ik de Skyline meer als allround rubber ervaar.
Voor de spelers die agressief met de forehand aanvallen is de Skyline II dus niet de juiste keuze. Kan me wel voorstellen dat dit rubber wel bruikbaar is op de backhand. Een langzame opening met veel effect is er probleemloos mee te spelen, dit bijv. als voorbereiding voor je forehand aanval. Met de service kun je ook veel effect genereren en ook met schuiven kun je met een berg backspin je tegenstander het leven zuur maken.
grtz,
Gy!be
Skyline 2 is ook een van de traagste rubbers van DHS. Om met een chinees rubber snelheid te ontwikkelen moet je echt alles op techniek spelen.
Geloof me, mijn hardste forehands heb ik met een Hurricane 2 geslagen. Niet normaal wat je daarmee kon.
Geloof me, mijn hardste forehands heb ik met een Hurricane 2 geslagen. Niet normaal wat je daarmee kon.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
Misschien moet ik dit rubber nog een tweede kans geven
@cstt: heb je nog suggesties hoe ik meer tempo uit dit chinees rubber zou moeten krijgen?
cheers,
Gy!Be
@cstt: heb je nog suggesties hoe ik meer tempo uit dit chinees rubber zou moeten krijgen?
cheers,
Gy!Be
Jep, heel goed je gewicht gebruiken en doordraaien. Wees niet bang die bal met een enorm hoge armsnelheid te pakken. Zorg ook dat je lang contact hebt met die bal. Als je een kort contact hebt (zoals bijv bij tikken) is het een waardeloos rubber.
En wat ook heel belangrijk is: de bal op tijd nemen. Als je een bal te laat neemt met bijv. tenergy is het niet een grote ramp. Als je dat met een chinees rubber doet is alle snelheid gewoon weg.
Mocht je het rubber gewoon niet lekker vinden stuur dan een pm. Ik wil het rubber wel voor een zacht prijsje proberen, kan ik gelijk vergelijken met de Hadou.
En wat ook heel belangrijk is: de bal op tijd nemen. Als je een bal te laat neemt met bijv. tenergy is het niet een grote ramp. Als je dat met een chinees rubber doet is alle snelheid gewoon weg.
Mocht je het rubber gewoon niet lekker vinden stuur dan een pm. Ik wil het rubber wel voor een zacht prijsje proberen, kan ik gelijk vergelijken met de Hadou.
If you can meet with Triumph and Disaster