Victas V>01

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Victas V>01

Bericht door p1ngp0ng3r »

Victas is het premium merk van TSP en vanaf eind april komen er 3 nieuwe rubbers op de markt.
Diktes: 1.8/2.0/max
Adviesprijs: € 44,90

AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

V>01
It is the mission of VICTAS, the innovative brand from Japan, to provide ambitious players with the best materials possible. After many years of research and development, the German and Japanese material experts (GJ Tec) succeeded in developing a rubber which meets the high requirements of professionals and will be fun to play by players of all levels alike. The new “Power & Balance” philosophy of the V > 01 rubber combines the power of topspin bombs with feel and precision in your play, so that you remain in control at all times. This sensational feel is the result of the slightly harder, open-pore 47.5° high-performance sponge which provides for a more direct, thus more controlled touch enabling precise placing of the ball. In hard-hit balls (e.g. topspin, smash), the air chambers of the open-pore sponge are compressed, which results in longer ball contact. This virtually makes the V > 01 rubber explode, catapulting the ball to your opponent's side at maximum speed. The high-tension, spinny and extremely fast rubber with integrated VICTAS High Energy Tension Technology gives every variable topspin player the opportunity of utilizing their own offensive arsenal to the fullest.

V>01 Limber
The V > 01 Limber rubber is the slightly softer version of the VICTAS V > 01 premium series for ambitious players. The goal of the development of this version was to produce a High-End offensive rubber in the medium segment. The German and Japan material experts (GJ Tec) combined the extremely spinny and fast High Energy Tension rubber sheet of V > 01 with an open-pore, state-of-the- art medium sponge with great catapult effect. The result is a highly- elastic, modern offensive rubber which does not fall short of the other V > 01 versions as regards power and spin.

V>01 Stiff
V > 01 Stiff is another innovation of the VICTAS V > 01 premium series for ambitious players. The German-Japanese team of designers (GJ Tec) succeeded in developing an extremely spinny offensive rubber which offers the perfect balance between speed and control. The pimple geometry which is slightly more direct compared to V > 01, as well as the maximum tension of the High Energy Tension rubber sheet of V > 01 Stiff provide for excellent energy transfer when the bat hits the ball, thus
developing great speed and spin.
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Danny1973
Moderator
Moderator

Re: Victas V>01

Bericht door Danny1973 »

Nog nooit van dit merk gehoord, maar vroeger was ik wel enthousiast over de kwaliteit van tsp,. Ik hen een tijdje met de triple power en triple spin gespeeld. Wel gewaagd om als nieuw merk met een vergelijkbare prijs als xiom, tibhar , donic , yasaka etc op de markt te komen. Ik wacht nog even met bestellen maar ben benieuwd naar reviews.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Ben zelf ook wel benieuwd. Zijn gemaakt in Duitsland, dus door ESN. Wellicht vergelijkbaar met Bluefire en Evolution....
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Krijgen ze ook een eigen kleur spons, zoals zwart bij xiom blauw bij de bluefire serie. Ik vind het wel leuk die kleuren.
Is rood en zwart eigenlijk verplicht als toplaag?
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Heb nog maar een paar afbeeldingen gezien en heb een rode met zwarte spons en een zwarte met wit-gele spons.
Maar heb niet kunnen zien om welke V>01 het ging.

Rood en zwart zijn inderdaad verplichte kleuren.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Als het vergelijkbaar is met andere merken, dan zou ik lekker bij een Bluefire blijven persoonlijk indien ik er nog mee zou spelen. Inmiddels Rakza fan hè, haha. :P
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Ben zelf ook van BF terug gegaan naar Rakza, maar dan Rakza 7 Soft.
Toch wel benieuwd naar deze V>01 rubbers. TSP maakt over het algemeen best wel goed spul.
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Bericht door Whazzup »

Dan horen we het wel van jou p1ngp0ng3r. ;)
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Tate-Star
Beginner
Beginner

Bericht door Tate-Star »

hello,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik speel tafeltennis voor vele jaren en doen Jetz een werk en reizen in Nederland. mijn taal vaardigheden zijn niet zo goed, maar ik hoop dat ze snel beter ^ ^

Ik heb gehoord van VICTAS. Ik speel al een lange tijd met TSP en ben heel benieuwd naar de nieuwe remblokjes.

Gisteren heb ik op het internet gezocht en vond de volgende pagina: http://www.tsp-tt.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

waar is er ook een catalogus met het nieuws 2013 downloaden als pdf.

Ook in Duitsland is al veel gesproken over V> 01 V en> 01 Limber.
V> 01 Stiff is om in Europa verschijnen pas in het najaar.

Tot nu toe veel positieve gezegd zijnde over de pads. Ik zal proberen zeker momenten dat ik ze.

verre van mij.

met vriendelijke groet

TaTe-Star
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Hoi tate star, welkom op het forum. Met welke TSP rubbers speel jij nu? Hier op het forum hoor of lees ik niet veel over dit merk en weet eigenlijk niet hoe populair het in Nederland is. Ik heb voorheen met de triple spin en volgens mij de triple power gepeeld. Dat waren prima rubbers.
Tate-Star
Beginner
Beginner

Bericht door Tate-Star »

Ik speel voor tijd Agrit snelheid op de forehand en de backhand Agrit. Mijn hout is koolstof X.Series offensief. Ik ben ook erg blij met Agrit, maar volgens de informatie van VICTAS tot en met V> 01 V en> 01 Limber hebben zelfs nog meer macht.

De officiële verkoop start in Europa, maar alleen op 26,04. Maar op de Duitse tafeltennis forums, is er al de eerste recensies van spelers die hebben geleend van de winkels demo racket.

De beoordelingen klinken erg goed. Ik wil wel eens proberen V> 01, zodra je het hebt gekocht.
Tate-Star
Beginner
Beginner

Bericht door Tate-Star »

Hey guys,

Ik had de gelegenheid om V> 01 en V> 01 Limber te testen in combinatie met een Raymond Van Het Groenewoud AC. Mijn taal vaardigheid is niet zo goed, maar ik probeer beide rubbers evalueren zo goed mogelijk.

Ik meestal spelen Agrit snelheid FH en Agrit BH.

V> 01 was vrij snel! Ik meestal spelen messen zonder koolstof dus het was heel snel in combinatie met Raymond Van Het Groenewoud AC en beetje moeilijk te controleren. Maar voor spelers die graag snel en harde ballen spelen dit combi zou leuk zijn. Bovenlaag was heel lijm dus het was makkelijk om een goede service te maken. Ik had ook een goed gevoel bij terugkeer. Een deel van de "nieuwe generatie" rubbers waren moeilijk te controleren bij terugkeer en "kort-kort play", maar V> 01 was goed op het beheersen van de bal.

V> 01 Limber zachte spons heeft vergeleken met V> 01. U herkent dat als je blokkeren offensief ballen. Sinds ik speelde zachter rubber op mijn BH kant, Limber is perfect van de hardheid.

Ik wil meer uit te leggen, maar eerst moet ik om af te spelenTest veel meer met deze rubbers.

Met vriendelijke groet

TaTe-Star
benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

Hij is wel leuk, een RvhG AC :)
Wellicht is Timo een broertje van den Raymond
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
Tate-Star
Beginner
Beginner

Bericht door Tate-Star »

Had anyone the chance to test V > 01?
Tate-Star
Beginner
Beginner

Bericht door Tate-Star »

hello guys,

Last week I played another few hours with V > 01. I´m not good at explaining stuff in detail like other people in this forum, but I try to describe my experience with V > 01:

First to say: This rubbers gets better and better as often you play. You have an different experience when you play it the first time and later.

Topspin vs Block: Good! the rubber accelerate automatically by hitting the ball. A quick fast stroke is enough to make good spin & speed.Topspins near the tale was quite easy and strong to play. When you step back a little you have to do more work. Some of the topspins had an kind of "irregular" spin, so it was for my opponent bit difficult to control.

Topspin vs Topspin: Normally I make several mistakes when I try topspin vs topspin. But I had the feeling, that V > 01 was easier to control. My topspins reached other side of the table even I didn't hit the sweet spot.

Topspin vs chop: bit difficult. you have to do lot of work so the ball doesn't hit the net. Some of my topspins hit the net when I tried to make a topspin against chop. maybe I need just more practise...

Block: good feeling. even during a practise match I could block some strong topspins which I couldn't block before with other tension rubbers.

techniques over the table: stop balls was easy to play, flick was also easy, but was not that impressive like for example flick with tenergy.

service: good to control, easy to make short service with rotation.

conclusion: all in all very good rubber. for an tension rubber it is easy to control and allows you an safe offensive play.

would be cool if someone can add some details^^

best regards

TaTe-Star
Tate-Star
Beginner
Beginner

Bericht door Tate-Star »

sry for doublepost. had connection problems when I wrote this article...
Laatst gewijzigd door Tate-Star op 24 apr 2013, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Tate-Star, thanks for the review.
I'm waiting for the Limber version to arrive :)
Tate-Star
Beginner
Beginner

Bericht door Tate-Star »

p1ngp0ng3r schreef:Tate-Star, thanks for the review.
I'm waiting for the Limber version to arrive :)

Did you have the chance to play Limber? Would be nice if you can give us some sort of review ;)
Ttjw93
Beginner
Beginner

Bericht door Ttjw93 »

Ikzelf speel met de Victas v>01 limber en deze is iets zachter dan de normale. Rubber lijkt van goede kwaliteit. Snelheid en spin zijn allebei dik in orde. Wat mij opviel is de controle die je krijgt met dit rubber. Ook al speelde ik eerder met een zachter en dunner rubber, toch heb ik nu meer controle over de bal met dit rubber op mijn forehand. Ik ben echt tevreden over dit rubber ook al heb ik er pas 2x meer getraind.
Fh: Victas vs>401 2.0mm
Bh: TSP Curl P1r 0.5mm
Frame: Donic Burn all+
Plaats reactie