Advies gevraagd: welk noppenrubber?

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
Plaats reactie
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Advies gevraagd: welk noppenrubber?

Bericht door BBB »

Dag allemaal,

Nu speel ik met Andro Temper Tech ALL+ frame en heb ik Andro Impulse Speed 2.0 op m'n FH en Gewo Target Air Tec op mijn BH. Mijn spel draait vooral om mijn FH, ik spin relatief veel . BH gebruik ik vooral voor controle: blocken en schuiven. Af en toe tikken. Ik ben niet iemand die de neiging heeft om naar achteren te lopen. Ik speel tussen de 60-70% 3e klasse.

Ik zou graag eens kijken wat 't voor mijn spel doet als ik met noppen op mijn backhand ga spelen. Wat zouden jullie adviseren?
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: Advies gevraagd: welk noppenrubber?

Bericht door mepper59 »

Probeer eens een velletje korte noppen 802-40 1.5 mm, dat kost niet veel en speelt makkelijk. korte noppen spelen iets anders maar daar is genoeg over te vinden op diverse forums.
groetjes
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

mepper59 schreef:Probeer eens een velletje korte noppen 802-40 1.5 mm, dat kost niet veel en speelt makkelijk. korte noppen spelen iets anders maar daar is genoeg over te vinden op diverse forums.
groetjes
Mepper,

Dank voor je reactie en je advies.

Waar ik vooral ook benieuwd naar ben is hoe verschillende noppen werken in combinatie met mijn huidige frame. Dat had ik er uiteraard even bij moeten zetten. :)
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
bob1
Silver Member
Silver Member

Bericht door bob1 »

Kan je voor 20 euro wel een proefpakketje sturen met vier rubbers
Setup:
Frame: stiga offensive classic
FH: Tibhar aurus
BH: Grass D-Tecs ox
Diepvrieskip
Beginner
Beginner

Bericht door Diepvrieskip »

Ik zou als ik jou was niet met noppen gaan spelen daar het wel een aantal jaren kost om er mee te leren spelen.
En dan heb ik het voornamelijk over lange noppen.Ik zelf speelde jaren met Lange Noppen en ben nu over gestapt op Toni Hold Anti Topspin New 40 wat als het ware een nieuwe dimensie aan mijn backhand spel heeft gegeven. Speel momenteel ook 3e klasse en heb nu 2 van de 3 wedstrijden met Toni Hold Anti gespeeld en daar alles mee gewonnen. In de eerste wedstrijd heb ik met Yasaka Anti Power gespeeld en er maar 2 mee gewonnen. Korte noppen doen niet zoveel storend werk en daar moet je bijna altijd dicht bij de tafel mee spelen. Dus dat zal niet zoveel toevoegen aan je spel dan kan je beter met hetgene blijven spelen waar je nu mee speelt. Mocht je nog advies willen hebben over materiaal hoor ik het graag.
Groetjes J.W.A
Liza2
Beginner
Beginner

Bericht door Liza2 »

Ik zelf speelde jaren met Lange Noppen en ben nu over gestapt op Toni Hold Anti Topspin New 40 wat als het ware een nieuwe dimensie aan mijn backhand spel heeft gegeven.
liza
Plaats reactie