ALC of Gergely of misschien een OSP???
ALC of Gergely of misschien een OSP???
Beste forumleden,
Ik speel sinds 2 à 3 seizoenen met een Butterfly Timo Boll ALC. Daarvoor heb ik een aantal seizoenen gespeeld met een Butterfly Gergely. Nu twijfel ik of ik met de ALC door zal gaan of toch deze ga verkopen en een Gergely aan te schaffen. Ik heb via een oud teamgenoot van mij (Jemmel) een adres gekregen waar de Gergely nog te bestellen is. Ik speel met veel harde, vlakke spins met mijn forehand (meestal van iets achter de tafel). Met mijn backhand voornamelijk hard vlak tikken en af en toe spinnen. Tevens twijfel ik of ik door zal gaan met de Yasaka Rakza9 (FH) en Rakza7 (BH). Hiervoor heb ik een aantal seizoenen gespeeld met Butterfly Tenergy 05 op mijn forehand en ik heb diverse rubbers geprobeerd op mijn backhand. Het is nu even de vraag wat ik komend seizoen ga doen. Ik heb ook geen idee of er überhaupt iemand geïnteresseerd zou zijn in mijn Butterfly Timo Boll ALC (FL).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Timo B.
Ik speel sinds 2 à 3 seizoenen met een Butterfly Timo Boll ALC. Daarvoor heb ik een aantal seizoenen gespeeld met een Butterfly Gergely. Nu twijfel ik of ik met de ALC door zal gaan of toch deze ga verkopen en een Gergely aan te schaffen. Ik heb via een oud teamgenoot van mij (Jemmel) een adres gekregen waar de Gergely nog te bestellen is. Ik speel met veel harde, vlakke spins met mijn forehand (meestal van iets achter de tafel). Met mijn backhand voornamelijk hard vlak tikken en af en toe spinnen. Tevens twijfel ik of ik door zal gaan met de Yasaka Rakza9 (FH) en Rakza7 (BH). Hiervoor heb ik een aantal seizoenen gespeeld met Butterfly Tenergy 05 op mijn forehand en ik heb diverse rubbers geprobeerd op mijn backhand. Het is nu even de vraag wat ik komend seizoen ga doen. Ik heb ook geen idee of er überhaupt iemand geïnteresseerd zou zijn in mijn Butterfly Timo Boll ALC (FL).
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Timo B.
Laatst gewijzigd door Timo B. op 04 jul 2013, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
Re: ALC of Gergely
Van de wat snellere carbon frames die ik vorig jaar heb getest was ik het meest onder de indruk van de joola wing passion extreme. Tikje sneller dan de TBS. Nou ben ik ook geen grote liefhebber van Butterfly. Mocht je toch die Gergely willen, kan je die dan niet eert met je vorige setje tenergy testen, en dan nog een poging met je rakza's. Zonder proberen blijft het uiteraard lastig om te bepalen wat goed is. Is die Gergely niet steeds lastiger te verkrijgen? Dat zou voor mij een reden zijn om er niet voor te kiezen. Als het bevalt en het frame gaat stuk moet je op zoek naar iets wat er niet meer is. Heb jij al eens een OSP gebruikt. Voor mij het einde van een lange kostbare zoektocht.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Re: ALC of Gergely
Ik weet dat de Gergely (via diverse sites nog te krijgen) met Tenergy05 een dodelijk kanon is waar ik met heel veel plezier mee gespeeld heb. Reden dat ik de mijne destijds heb weg gedaan was het nogal vierkante handvat waar ik steeds meer last van kreeg. Ik ben toen naar een alternatief gaan zoeken en heb toen diverse Butterfly frames geprobeerd (ZLC, ZLF, Photino, T5000, Jun Mizutani, ALC) maar ben er nog steeds niet helemaal over uit wat ik nu wil. Vandaar de twijfel om met de ALC door te gaan of een Gergely (of Gergely Alpha) aan te schaffen. Frames van OSP heb ik nog nooit geprobeerd, heb er wel het een en ander over gelezen en begreep dat er meerdere op dit forum erg over te spreken zijn. Persoonlijk bevallen Butterfly frames me het best tot nu toe, al zijn ze wel wat aan de prijs.... Ik hou van wat hardere stijvere frames, maar niet weer zo hard als de meeste Andro frames bijvoorbeeld.
Net even een en ander gelezen op de site van OSP en de Musko OFF spreekt me wel aan. Is iets aanvallender dan de Virtuoso... Iemand ervaring met de Musko? Wel erg mooie frames trouwens!
Net even een en ander gelezen op de site van OSP en de Musko OFF spreekt me wel aan. Is iets aanvallender dan de Virtuoso... Iemand ervaring met de Musko? Wel erg mooie frames trouwens!
OSP Virtuoso ‘mepper’
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: ALC of Gergely of misschien een OSP???
Als je wat stijvere frames wilt zit je bij OSP niet op de juiste plek. Dan zou je minstens voor de carbon versie moeten gaan, als je die wilt kan ik die wel voor je bestellen aangezien ze die voorlopig alleen aan vaste klanten leveren voor de prijs van een all-wood OSP. Als je er voor kiest om met de ALC door te gaan heb ik er ook nog 1 te koop die eigenlijk gewoon nieuw is, in mijn ogen is hij redelijk traag. De Virtuoso heeft in ieder geval meer gevoel en snelheid en spin.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
Een ALC ben ik niet naar op zoek, heb zelf al een zo goed als nieuwe waar ik momenteel mee speel
Zit een beetje te twijfelen om misschien naar een houten frame over te stappen in plaats van de arylate-carbon ALC. Ik zag dat OSP zowel 5 als 7-laags houten frames heeft in de OFF categorie. Twijfel twijfel... Welke hebben ze dan eventueel ook in carbon?
Zit een beetje te twijfelen om misschien naar een houten frame over te stappen in plaats van de arylate-carbon ALC. Ik zag dat OSP zowel 5 als 7-laags houten frames heeft in de OFF categorie. Twijfel twijfel... Welke hebben ze dan eventueel ook in carbon?
OSP Virtuoso ‘mepper’
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Niet helemaal duidelijk, ik gok van allemaal, maar sowieso van de Virtuoso,Expert,Musko.
Weet niet of je binnenkort nog naar Eindhoven komt om te spelen, anders kun je daar mijn frame wel even proberen.
Weet niet of je binnenkort nog naar Eindhoven komt om te spelen, anders kun je daar mijn frame wel even proberen.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
Wil binnenkort wel weer een keer naar Eindhoven komen, is voor mij alweer een hele tijd geleden!
OSP Virtuoso ‘mepper’
-
Jemmel
- Super Member

- Contacteer:
Zelf vindt ik de Gergely wel fijn, ahum.
Als je wat verder achter de tafel staat en hard en vlak wil slaan, heb je wel snelle rubbers nodig!
Ikzelf sta ook wst verder achter de tafel maar sla geen vlakke ballen, meer bolle spinballen en/of zijspin ballen.
Als je op ebay kijkt zie je dat er toch wel een aantal aanbieders zijn, of de aanbieder die ik je heb doorgemaild(had m in 3 dagen thuis, vanuit Maleisië).

Als je wat verder achter de tafel staat en hard en vlak wil slaan, heb je wel snelle rubbers nodig!
Ikzelf sta ook wst verder achter de tafel maar sla geen vlakke ballen, meer bolle spinballen en/of zijspin ballen.
Als je op ebay kijkt zie je dat er toch wel een aantal aanbieders zijn, of de aanbieder die ik je heb doorgemaild(had m in 3 dagen thuis, vanuit Maleisië).
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 40 Soft 1.6 mm
BH Tibhar super Defence 40 1.5 mm
Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 0.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
FH Tibhar Super Defence 40 Soft 1.6 mm
BH Tibhar super Defence 40 1.5 mm
Testen:
Victas Koji Matsushita
FH Tibhar Super Defence 0.5mm
BH Tibhar Super Defence 0.9 mm
Ik heb diverse sites gezien waar je 'm nog kan bestellen Jelmen, maar heb m'n zinnen nu gezet op een OSP-frame. Erg mooie handgemaakte frames, zijn er meerdere hier op het forum die er erg tevreden mee zijn. Ben alleen nog aan het kijken welke het gaat worden.
OSP Virtuoso ‘mepper’
Ik ben ook op zoek naar een nieuw frame en wilde er een aantal uit Timo Boll of nog liever de Innerforce serie uitproberen (bijv. de Innerforce ZLF, AL of ALC. Maar ja, het is overal meteen kopen en niks testen en ze zijn nogal duur. Ben op zich wel geïnteresseerd in die Timo Boll ALC om te proberen. Vermoed dat hij voor mij iets te hard en te direct is vanwege de koto buitenlaag en arylyte+carbon combi maar wie weet.
Nou heb ik ook een frame over dat jou wellicht zou passen.
"Ik hou van wat hardere stijvere frames, maar niet weer zo hard als de meeste Andro frames bijvoorbeeld."
Ik heb een tijd terug een keer een Adidas avenger 5 flared gekocht om te proberen. Prima, snel aanvallend frame met feel controle (walnut buitenlaag) maar kwam er na 3x spelen achter dat hardere frames toch niet aan mij besteed.
Wellicht een keer ruilen om te proberen? Al dan niet met bijbetalen.
Of een test training...weet niet hoe hoog en waar je speelt?
Hier meer info over de Avenger 5:
http://www.tabletennis-sport.com/produc ... avenger-5/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mytabletennis.net/forum/forum_po ... ade-series" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Barry
Nou heb ik ook een frame over dat jou wellicht zou passen.
"Ik hou van wat hardere stijvere frames, maar niet weer zo hard als de meeste Andro frames bijvoorbeeld."
Ik heb een tijd terug een keer een Adidas avenger 5 flared gekocht om te proberen. Prima, snel aanvallend frame met feel controle (walnut buitenlaag) maar kwam er na 3x spelen achter dat hardere frames toch niet aan mij besteed.
Wellicht een keer ruilen om te proberen? Al dan niet met bijbetalen.
Of een test training...weet niet hoe hoog en waar je speelt?
Hier meer info over de Avenger 5:
http://www.tabletennis-sport.com/produc ... avenger-5/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mytabletennis.net/forum/forum_po ... ade-series" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Barry
Je mag mijn ALC best eens komen proberen als je wil maar ik kan je nu wel alvast aangeven dat mijn volgende sowieso een OSP wordt. Sorry maar ik heb helaas geen interesse in je Adidas frame. Ik speel 3e klasse regio West bij Kwiek in Waddinxveen. Ik vind het frame juist niet hard, zeker t.o.v. andere frames die ik gehad heb (ZLF/ZLC/MJ/T5000 etc.)
OSP Virtuoso ‘mepper’
Weet je het zeker? De AL en ZLF versies (de versies zonder carbon) van de Timo Boll en Innerforce serie staan elders overal gekarakteriseerd als net iets zachter dan de versies met carbon erin zoals de ALC.
Als ruil er niet in zit dan laat ik de testmogelijkheid even aan me voorbij gaan. Concentreer me even op de Adidas Hypertouch of Innerforce ZLF al vermoed ik niet dat ik die 2e hands ga vinden.
Als ruil er niet in zit dan laat ik de testmogelijkheid even aan me voorbij gaan. Concentreer me even op de Adidas Hypertouch of Innerforce ZLF al vermoed ik niet dat ik die 2e hands ga vinden.
Oké succes verder met zoeken.
OSP Virtuoso ‘mepper’