OSP Expert

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Danny1973
Moderator
Moderator

OSP Expert

Bericht door Danny1973 »

Sinds een half kaar speel ik met de OSP Virtuoso off- en ben enorm tevreden met dit frame. Toch was ik na het lezen van wat reviews ook nieuwsgierig naar de OSP Expert. Ik heb via dit forum van iemand een Expert gekregen en heb daar eerst mijn xiom sigma 1 europe rubbers op geplakt.
Een klein voordeel van dit expert frame is het iets lagere gewicht dan mijn Virtuoso, een paar gram maar toch voelbaar. Het frame zou een allround frame moeten zijn maar daar vind ik het zelf te snel voor, eerder een off-
Wat ik een groot voordeel vind van dit frame is de hoeveelheid spin die je ermee kunt geven, meer als bij de Virtuoso. De Expert is iets trager en heeft iets meer flex, waardoor je de bal beter voelt. Spinnen lukt met de sigma's op bijna iedere bal, en het is eenvoudiger om ook langzaam een bolle spinbal te slaan.
Serveren lukt ook met iets meer effect, maar ook wat korter achter het net. De bal springt iets minder hard van het batje af.
Wat ik zelf iets minder prettig vind is dat ik doordat het frame wat minder strak is iets meer moeite heb met actief en strak blocken. Ik verwacht dat iemand die passief blokt dit juist wat prettiger zal vinden.
Schuiven is heel eenvoudig, maar het speelt toch ook weer wat anders dan de Virtuoso die wat scherper en sneller speelt.
Al met al wederom een prachtig afgewerkt frame, met heel veel gevoel, prima controle en een goed beheersbare snelheid. Het allergrootste voordeel vind ik de mogelijkheid om met heel heel veel spin te spelen waarbij je echt voelt wat je met de bal doet. De tweede bal spinnen of smashen lijkt bijna niet mis te kunnen gaan.
Maar toch, ondanks mijn positieve ervaring, blijf ik bij mijn Virtuoso. Ik hou zlef toch iets meer van het scherpere gevoel en het beetje extra power. Voor een allround speler die ook wel eens een stapje naar achter gaat om een bal te verdedigen of terug te brengen, en zelf niet continue het spel probeert te bepalen vind ik de Expert een beter frame. Zoals ik wel eens eerder heb geschreven vind ik de frames niet goedkoop bij aanschaf, maar uiteindelijk zijn ze hun geld meer dan waard. Goede kwaliteit en veel gevoel.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Plaats reactie