Stiga Infinity VPS V

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Stiga Infinity VPS V

Bericht door p1ngp0ng3r »

Stiga brengt binnenkort een nieuw frame op de Markt: Infinity VPS V

The Infinity VPS V – with Diamond Touch (Off) with the brand new VPS technology is built with two hand-selected middle veneers that are treated with a unique and exact heating and cooling process with precisely measured time and temperature.

The Diamond Touch technology gives the outer veneers extra hardness and combined with the VPS technology the result is an offensive lightweight blade with outstanding solid touch and feeling.

Infinity VPS V gives you the possibility to master the key elements in today’s modern game: aggressive receives which help you gain the upper hand at an early stage, and the possibility to follow up with powerful and aggressive topspin shots.

Developed together with top players from the Chinese National Team, the Infinity VPS V suits the more offensive minded player with powerful topspin strokes! It’s produced with the new Diamond Touch System that gives the surface an incredibly smooth finish and harder feeling.

Available in all STIGA grips: Classic (Straight), Legend (Concave), Master (Concave narrow), Winner (Anatomic), Champ (Conic) and Pen.

Comparison with the nearest blades in the STIGA assortment:

Clipper Wood
Speed: 101 Control: 68 Veneers: 7 Type: Off Approx weight: 90 g

Infinity VPS V - with Diamond Touch
Speed: 100 Control: 70 Veneers: 5 Type: Off Approx weight: 85 g

Optimum Plus – with Crystal Technology
Speed: 94 Control: 75 Veneers: 5 Type: Off- Approx weight: 85 g
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Stiga Infinity VPS V

Bericht door van_doorn »

Hier alvast een voorproefje
Infinity-VPS-V-540x297.jpg
Infinity-VPS-V-540x297.jpg (34.29 KiB) 10374 keer bekeken
Bron: http://stigatabletennis.com/en/2013/03/ ... ming-soon/" onclick="window.open(this.href);return false;
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Ziet er best interessant uit qua getallen, en ik vind het ook een mooi frame om te zien. De klassieke uitstraling van het bruin witte handvat. Die vrolijke kleurtjes bij andere merken die je tegenwoordig vaak ziet vind ik niet echt mooi. Ik had hiervoor de offensive classic carbon van stiga. Een mooi en goed frame met volgens mij hetzelfde handvat als deze. Een prima carbon frame, en een prettig handvat. Als deze eerder op de markt was geweest en de prijs zou rond de 40-50 euro zijn zou het een interessant frame kunnen zijn aangezien ik helemaal terug naar 5-laags hout ben gegaan. Nu ben ik tot nu toe na een paar keer trainen tevreden met mijn nieuwe xiom frame.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Gewoon hout.. Geen make-up om het anders te doen lijken.
Modern is in design ook vaak minimalistisch, funktioneel, materiaal zichtbaar houden en geen decoratief gedoe om niks. Zo,n klassiek design is dan eerder moderner.
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Ik denk alleen dat die niet te betalen wordt :P Zal wel 100 euro of meer worden. Diamanten zijn niet goedkoop ;)
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Ik denk ook zo rond de 100 euro.
Vind het wel een heel mooi frame. Ben zo wie zo al blij dat Stiga niet mee doet met dat kleurenfestijn van enkele andere fabrikanten. Meeste frames van Stiga, zeker de hardwood serie, zijn strak en eenvoudig qua design.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Ik vond de afwerking van de stiga offensive classic carbon niet echt netjes. Daar moest nog een schuurpapiertje rondom het blad, iets over het handvat, en onderaan het blad is het vanaf de fabriek niet iets afgerond maar juist superscherp. Als je daar niet aan doet heb je de blaren op je vingers. Ik had ook wat moeite met het plakken van mijn rubbers door de behoorlijk gelakte / gesealde laag. Met rubbercement moest ik soms wel een paar pogingen doen om een rubber er oed op te krijgen. Normaal he ik daar met deze lijm geen problemen mee. Maar, na het schuurpapiertje wel een mooi en goed frame. Overigens ondertussen wel weer verkocht.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Oud topic even nieuw leven in blazen.

Ik heb er pas een paar ballen mee geslagen en zal er volgende week (indien we kampioen zijn) een wedstrijd mee spelen met 2x Calibra Tour M rubbers. Een clubgenoot van me speelt daar mee en vond hem die paar ballen wel lekker spelen.
Kijken of hij uiteindelijk mijn Virtuoso met Tenergy kan vervangen of wellicht gebruik ik het frame met Tenergy.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Sun Tzu
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door Sun Tzu »

Hij speelt fijn en is trager dan een Virtuoso, speelt wel beter als je vaak bij de tafel speelt. Echter wil ik er niet de tijd in steken om te wennen aan andere rubbers en een ander frame aangezien hij een heel stuk anders speelt.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64

Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
MDP
Super Member
Super Member

Bericht door MDP »

Hebben ondertussen nog meer mensen ervaring met dit frame? Aan de reviews te zien op het internet, is iedereen wel enthousiast.

Ik denk eraan om mijn waldner legend carbon te vervangen door iets dat een tikkeltje trager/gecontroleerder speelt.

Ben heel geïnteresseerd om het eens te proberen, dus als iemand er 1 heeft waar hij vanaf wil, laat gerust weten!
Tenergy80 1.9mm
custom frame 68g
Xiom Vega Pro 2.0mm
p1ngp0ng3r
Advanced Member
Advanced Member

Lang getwijfeld maar toch een Infinity VPS gekocht. Komt hopelijk morgen binnen.
Komt aan beide kanten Airoc S op.

Zal na een weekje of 2 een review plaatsen.
Plaats reactie