Hallo allen,
Ik heb sinds driekwart jaar een nieuw samengesteld batje waar ik met name over de backhand niet zo tevreden over ben. Ik had eerst:
Frame: Andro Blax All+
FH: Sriver FX 1.7 rood
BH: Vari spin 1.5 zwart
Ik heb met deze combinatie ca. 2 jaar gespeeld, en in die tijd een keer een nieuw frame moeten kopen doordat het heft helaas afbrak toen ik met het batje per ongeluk achter de tafel bleef hangen / tegen tafel sloeg met een backhand slag. Ik heb toen het FH rubber laten overzetten, en ook weer hetzelfde BH rubber, echter 1 dikte dikker (ik dacht 1.8).
Over het algemeen was ik hier best tevreden over, heb BH rubber iets dikker gedaan toen batje brak om iets meer snelheid/spin te kunnen geven. Frame geeft me erg veel feedback, en is lekker licht.
Reden om over te stappen naar nieuw batje (zelfde frame met andere rubbers) was om met de FH meer snelheid te kunnen genereren ov er het algemeen, en met de BH op aanraden van de trainer (die wilde het sowieso sneller maken, dan zou mij beter liggen).
Nu speel ik sinds driekwart jaar met:
Frame: Andro Blax All+ (hetzelfde frame)
FH: Andro Hexer Powersponge 2.1 rood
BH: Joola Energy Xtra 2.0 zwart
FH ben ik best content mee. Kan er goed mee aanvallen/spinnen en openen met goede controle. Verdedigend wel iets minder controle dan eerst, maar goed genoeg voor mijn gevoel. Op de backhand heb ik voor mijn gevoel niet genoeg controle over snelle ballen die ik ontvang. Ik krijg ze niet terug op tafel, maar ze gaan erg makkelijk over tafel. Ik bedoel dan de ballen die ik ontvang die niet echt geslagen zijn door mijn tegenstander, maar een beetje half/half, tot snel zijn. Ik ben dan zelf te laat/traag om nog aanvallend terug te slaan, maar kan alleen nog maar blokken. Verdedigend gaat het wel, maar ook dat is minder dan eerst. De bal springt erg makkelijk te ver weg.
Ik ben vanuit de basis meer een speler die de tegenstander wil ontregelen i.p.v. zelf het spel maken, tot ik de tegenstander ontregelt heb, dan ga ik er overheen. Ik ben een echte plaatser. Ik val ook zeker wel aan maar meestal pas als ik daar de juiste bal voor krijg/initiatief in de rally krijg. Ik dwing de tegenstander ook graag achter tafel om het initiatief in de rally te krijgen. Ik speel nu 4de klasse NTTB.
Wat is jullie advies om op mijn BH voor rubber/dikte te plaatsen? Want met het huidige BH rubber ben ik wel klaar. Prijs van het rubber vind ik niet zo interessant.
Graag advies voor backhand rubber
Re: Graag advies voor backhand rubber
Xelfde als je eerste setup/1.8
Sorry ik word wel een spammer zo, maar ook voor jou lijk me Victas VS>401 een goede keus
Volgens mij het rubber met de hoogste controle op de markt, prima spin en tempo is redelijk.
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
Volgens mij is het niet zo lastig mensen. Ik heb zelf met de Xtra gespeeld en dat is heerlijk voor spin/schuif (wat lastiger om de ballen laag te houden)/blok spel als je met behoorlijk zachte rubbers overweg kunt en zelf niet te hard wilt werken...
Als het voor jou te springerig is, neem dan een medium hard rubber en ga even niet verder dan 1,5-1,8 mm om te beginnen. Varispin vind ik zelf heel apart spelen en raad ik af. Probeer bijvoorbeeld eens een Donic Bluefire M3/M2, of een Rakza 7 in 1,8 mm, prima spul, niet te snel en niet zo boterzacht.
Groetjes,
Whazzup
Als het voor jou te springerig is, neem dan een medium hard rubber en ga even niet verder dan 1,5-1,8 mm om te beginnen. Varispin vind ik zelf heel apart spelen en raad ik af. Probeer bijvoorbeeld eens een Donic Bluefire M3/M2, of een Rakza 7 in 1,8 mm, prima spul, niet te snel en niet zo boterzacht.
Groetjes,
Whazzup
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Ik denk dat je met je rubbers een te grote stap gemaakt hebt. Van Varispin 1,5 naar Joola Energy Xtra 2.0 gaan is van erg langzaam naar best snel gaan.
Ik denk dat veel spelers op de backhand een rubber als Sriver FX 1,9 kunnen gebruiken. Spint nog prima, veel controle, alleen niet super snel. Mocht je je dat te traag vinden is iets als Xiom Vega Europe 1.8 wat. Teamgenootje van me gebruikt die in 1.8 in de hoofdklasse, dus tempo zat.
Ik denk dat veel spelers op de backhand een rubber als Sriver FX 1,9 kunnen gebruiken. Spint nog prima, veel controle, alleen niet super snel. Mocht je je dat te traag vinden is iets als Xiom Vega Europe 1.8 wat. Teamgenootje van me gebruikt die in 1.8 in de hoofdklasse, dus tempo zat.
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same
And treat those two impostors just the same
Makkelijkst werkt het om een rubber te kiezen wat je qua toplaag in ieder geval geschikt lijkt en waar verschillende sponsversies van zijn. Tegelijk een frame bepalen wat je geschikt lijkt of al is en toplagen fh en bh en frame ook al op elkaar afstemmen (balafsprong bijvoorbeeld) en op je spel. Dat doe je dan eerst min of meer ongeacht de spons als variabele.
Die variabele heb je dan nog over voor de verdere finetuning.
De finetuning tussen verschillende rubbers en het frame bereik je dan meer via de sponsvariatie en werkt in praktijk veel beter dan elke keer een ander modelletje (en dan nooit echt aan die finetuning op het frame via de spons toekomen).
De spons is immers de schakel tussen frame en toplaag en bepaalt of de toplaag voor jou goed funktioneert op het frame en andersom.
In dit geval heeft Plieshout al lang wat gevonden denk ik
maar zou me bijv Aurus soft op bh kunnen voorstellen in 1,9 mm of wat dichter bij varispin ook aurus sound 1,7 of wat direkter en offensiever ook nog wel de gewone aurus in 1,7.mm.
Wel vergelijkbaar met vega elite misschien maar vind het van alle tensors tot nu het beste bh rubber met goeie controle en meest klassiek karakter. Dat zit in de toplaag dus nog ongeacht sponsversie.
Allemaal mogelijkheden met één toplaag en een volgende keer rubber kiezen is dan makkelijker en effectiever.
Immers je kent dan de toplaag al en het frame en hoe dat combineert met een bepaalde sponshardheid en dikte.
Dan kan later nog een tikje dunner of dikker of harder of zachter geprobeerd worden voor de verdere finetuning. Met een onbekend rubber is dat nooit mogelijk en blijft sponsdikte en hardheid kiezen meer een gok.
Dan krijg je ook eerder dat je een stap te ver gaat zoals van vari spin naar energy extra.
Die variabele heb je dan nog over voor de verdere finetuning.
De finetuning tussen verschillende rubbers en het frame bereik je dan meer via de sponsvariatie en werkt in praktijk veel beter dan elke keer een ander modelletje (en dan nooit echt aan die finetuning op het frame via de spons toekomen).
De spons is immers de schakel tussen frame en toplaag en bepaalt of de toplaag voor jou goed funktioneert op het frame en andersom.
In dit geval heeft Plieshout al lang wat gevonden denk ik
Wel vergelijkbaar met vega elite misschien maar vind het van alle tensors tot nu het beste bh rubber met goeie controle en meest klassiek karakter. Dat zit in de toplaag dus nog ongeacht sponsversie.
Allemaal mogelijkheden met één toplaag en een volgende keer rubber kiezen is dan makkelijker en effectiever.
Immers je kent dan de toplaag al en het frame en hoe dat combineert met een bepaalde sponshardheid en dikte.
Dan kan later nog een tikje dunner of dikker of harder of zachter geprobeerd worden voor de verdere finetuning. Met een onbekend rubber is dat nooit mogelijk en blijft sponsdikte en hardheid kiezen meer een gok.
Dan krijg je ook eerder dat je een stap te ver gaat zoals van vari spin naar energy extra.