Vraag over Mark V

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
Ippie
Advanced Member
Advanced Member

Vraag over Mark V

Bericht door Ippie »

Na weer wat regelmatiger achter de tafel te hebben gestaan, heb ik besloten om weer wat fanatieker te gaan tafeltennissen want ik vind het wel weer heel erg leuk. Een kleine 2 jaar geleden heb ik hier op het forum een batje over genomen met hierop aan beide kanten
Mark V. Deze zijn nu zo goed als af en ik dacht even snel via internet 2 nieuwe rubbertjes te bestellen.
Dat viel toch even tegen. Bij http://www.tafeltenniswinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik de volgende keuze:
Yasaka Mark V
Yasaka Mark V 30 graden
Yasaka Mark V GPS
Yasaka Mark V XS
Yasaka Mark V M2
Yasaka Mark V HPS
Yasaka Mark V HPS Soft
Nu heb ik mij uiteraard wel ingelezen met de informatie die de site geeft, maar heb toch een vraag.
Zijn de verschillen in bovenstaande rubbers zo groot dat zij echt anders spelen of zijn deze verschillen te verwaarlozen?
Ik kan mij voorstellen dat de HPS erg afwijkt vanwege het ingebouwde lijmeffect maar in mijn ogen zou dit bij de andere varianten mee moeten vallen.

Als je vroeger bij ons op de club nieuwe rubbertjes wilde dan bestelde je "in mijn geval" 2 Srivers en dat lag dan 2 weken later klaar voor je op de club. Misschien had je toen ook al die verschillen in de rubbers maar daar merkte ik nooit wat van.

Is er hier iemand die mij hier enige duidelijkheid in kan verschaffen?
Laatst gewijzigd door Ippie op 05 jan 2015, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MDP
Super Member
Super Member

Re: Vraag over Mark V

Bericht door MDP »

Ik heb enkel ervaring met de normale Mark V.
De andere versies zijn naar mijn weten, aanpassingen op de 'classic' om hem mee te laten gaan met zijn tijd.

Indertijd was ik wel tevreden van de Mark V, maar ben dan toch overgestapt op andere rubbers omwille van de volgende redenen:
-Voor dezelfde of gelijkaardige performance kan je goedkopere rubbers vinden.
-Als je een stap verder wil gaan qua speeleigenschappen, kan je voor gelijkaardig budget beter presterende rubbers kopen.

De prijs van de classics zoals Mark V en Sriver blijven, naar mijn mening heel hoog (voor een rubber dat al bestaat sinds 1969).
Tenergy80 1.9mm
custom frame 68g
Xiom Vega Pro 2.0mm
Plaats reactie