Beste allen,
Momenteel speel ik met materiaal van adidas, nl. adidas hyper touch off, FH tenzone ultra SF2.1, BH P71.9.
Maar ik ben hier niet zo tevreden van als ik had gehoopt.
Hiervoor speelde ik heel lang met DONIC waldner carbon senso, FH scriver G3FX2.1, BH Scriver G31.9.
Hier was ik wel zeer tevreden van, doch was dit net dat ietsje te traag, te weinig spin. Vandaar dat ik eens iets anders wou proberen.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een FH rubber zoals de G3FX, doch sneller, om goed te kunnen openen wat met de tenzone ultra sf niet het geval is, ook een leuk contra spel moet deze rubber kunnen. En een BH rubber zoals de G3 doch sneller, om goed te kunnen blokken en een leuk contra spel te spelen, BH open ik graag heel gecontroleerd en dan overgaan naar het snellere tikspel. FH open ik graag wat sneller, doch gecontroleerd en blijven spinnen in een 2e positie, of een topspin op topspin rally, of na de eerste opening direct overgaan naar het tikken.
Zelf vind ik de thibar Q5 2.1 heel verleidelijk voor mijn FH, en BH dacht ik aan thibar 1Q 1.9.
De houtjes die ik nu heb ga ik nog even houden.
Hebben jullie misschien wat tips of wat ervaring met deze thibar rubbers?
Ik speel in Limburg-Belgie niveau 1e prov.
Bedankt alvast.
Rubber advies
Re: Rubber advies
Hoi,
Ik heb zelf een tijdje met de Tibhar 5Q gespeeld. Een rubber met enorm veel spin en goede snelheid. In vergelijking met je Sriver G3 FX heeft deze wel een hardere spons. Je zou ook een Tenergy 05, 64 of 25 FX kunnen proberen. Wellicht kun je van iemand van je vereniging of hier op het forum een velletje scoren, zodat je wat kunt proberen voordat je 57 euro uitgeeft.
Andere opties zijn wellicht de Donic Bluefire series of de Xiom Vega series, maar daar heb ik met beide geen ervaring mee...
Ik heb zelf een tijdje met de Tibhar 5Q gespeeld. Een rubber met enorm veel spin en goede snelheid. In vergelijking met je Sriver G3 FX heeft deze wel een hardere spons. Je zou ook een Tenergy 05, 64 of 25 FX kunnen proberen. Wellicht kun je van iemand van je vereniging of hier op het forum een velletje scoren, zodat je wat kunt proberen voordat je 57 euro uitgeeft.
Andere opties zijn wellicht de Donic Bluefire series of de Xiom Vega series, maar daar heb ik met beide geen ervaring mee...
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Re: Rubber advies
Je geeft aan dat je je huidige frames eerst wilt houden. Waarom dan niet ook de rubbers en voor je iets nieuws koopt eerst wat meer mogelijke combinaties gaan testen met wat je al hebt. Mogelijk is de combinatie nu gewoon wat ongelukkig uitgevallen terwijl rubbers en frames potentieel allemaal prima kunnen zijn in andere combinaties.
Met twee frames en vier rubbers zijn maar liefst twaalf verschillende batjes te testen en acht mogelijkheden voor fh en bh.
De senso carbon kun je de nieuwe rubbers eerst eens mee testen bijvoorbeeld. Dan heb je al een vergelijking tussen rubbers met een bekend frame als constante, Je leert het oude frame dan als het ware ook op een andere manier kennen.
Het senso carbon frame is qua bladdikte waarschijnlijk wat dunner en daardoor meer torsie-flexibel. Dat geeft een wat langere balkontacttijd aan het batje als geheel en dus ook aan de nieuwe rubbers. Die spelen dan ook anders.
Meestal komt dit vooral de spin die je uit de rubbers kunt halen ten goede maar het maakt tegelijk ook de snelheid wat lager zodat de snelheid spin verhouding vooral ook gunstiger wordt voor consistentie en variatie mogelijkheden.
De oude rubbers kun je ook eens op het nieuwe frame testen zodat je dit frame goed kunt vergelijken met de senso carbon. Op basis van de testervaringen met deze twee batjes kun je vervolgens nog een keer door wisselen waardoor op elk frame een nieuw en een ouder rubber komt. Omplakken worden rubbers nooit beter van dus rubbers die hun beste tijd gehad hebben zijn hiervoor eigenlijk perfect.
Met twee frames en vier rubbers zijn maar liefst twaalf verschillende batjes te testen en acht mogelijkheden voor fh en bh.
De senso carbon kun je de nieuwe rubbers eerst eens mee testen bijvoorbeeld. Dan heb je al een vergelijking tussen rubbers met een bekend frame als constante, Je leert het oude frame dan als het ware ook op een andere manier kennen.
Het senso carbon frame is qua bladdikte waarschijnlijk wat dunner en daardoor meer torsie-flexibel. Dat geeft een wat langere balkontacttijd aan het batje als geheel en dus ook aan de nieuwe rubbers. Die spelen dan ook anders.
Meestal komt dit vooral de spin die je uit de rubbers kunt halen ten goede maar het maakt tegelijk ook de snelheid wat lager zodat de snelheid spin verhouding vooral ook gunstiger wordt voor consistentie en variatie mogelijkheden.
De oude rubbers kun je ook eens op het nieuwe frame testen zodat je dit frame goed kunt vergelijken met de senso carbon. Op basis van de testervaringen met deze twee batjes kun je vervolgens nog een keer door wisselen waardoor op elk frame een nieuw en een ouder rubber komt. Omplakken worden rubbers nooit beter van dus rubbers die hun beste tijd gehad hebben zijn hiervoor eigenlijk perfect.