Natuurlijk heb ik al regelmatig gehoord en gelezen over fake / immitatie tafeltennis materiaal. Ik vermoed dat vooral een duurder merk als Butterfly hier last van heeft. Zelf heb ik via dit forum ooit een zeer waarschijnlijk namaak Timo Boll Spirit gekocht. Een prima frame, maar pas nadat ik een originele kocht merkte ik het verschil. Maar eerlijk, het frame was goed maar anders.
Van de week heb ik eens gekeken op een grote verkoppsite waar alle bekende rubbers als een tenergy, maar ook de populaire dure frames voor extreem lage prijzen worden verkocht. Een Zhang Jike super zlc voor ongeveer 22 euro incl verzenden terwijl deze rond de 350 zou moeten kosten. Zo op het plaatje lijkt het er ook gewoon op. Wat ik niet snap is dat dit gewoon openbaar op internet te vinden is en dat een groot merk hier blijkbaar of onvoldoende aan kan doen, of dit allemaal prima vindt.
Voor ons als klant is het eenvoudig om te kopen, maar het is ook gevaarlijk voor de tweedehands markt. Als je niet precies waar je op moet letten als het al op een foto te zien is denk je een Zhang Jike voor een koopje te hebben voor bijvoorbeeld €100 terwijl de verkoper er nog lekker €80 op verdient. Ik vind dit toch wel zorgwekkend. Op marktplaats zie je ze ook wel eens voorbijkomen. Fake tenergy's zijn bijvoorbeeld heel voordelig maar komen qua spelen niet in de buurt van echte. Over de frames lees je verschillende meningen. De afwerking is vaak al wat minder. Minder mooie houtlagen, logo's die niet zo netjes in het frame zijn verwerkt. Serienummers die minder duidelijk op het frame zijn geprint. Wat vinden jullie van deze immitaties, en hebben jullie er ervRing mee?
Hoe kan dat nou?
Hoe kan dat nou?
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Re: Hoe kan dat nou?
http://butterflyonline.com/butterfly-pr ... ticity/%20
Misschien handig om eens te bekijken voordat je een te goedkope butterfly of gebruikt frame gaat kopen.
Misschien handig om eens te bekijken voordat je een te goedkope butterfly of gebruikt frame gaat kopen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)