Welke goede speler heeft korte noppen op de forehand.
Wat doen korte noppen eigenlijk?
Wie zouden er mee moeten spelen?
Korte Noppen op de ForeHand
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Korte Noppen op de ForeHand
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: Korte Noppen op de ForeHand
Ik heb de friendship 802-40 gekocht om te testen. Deze waren onder de 20 euro dus niet zo duur om te testen.
Als het bevalt maar ik wil iets sneller kan ik nog naar de Rakza PO of Andro Blowfish gaan. Die laatste heeft mijn voorkeur omdat ik alles van Andor heb.
Als het bevalt maar ik wil iets sneller kan ik nog naar de Rakza PO of Andro Blowfish gaan. Die laatste heeft mijn voorkeur omdat ik alles van Andor heb.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Op de forehand vooral voor mensen die een kortere slag hebben en niet veel spinnen. Je kan heel veel druk zetten en punten in een keer afmaken met korte noppen op de fh. Daarbij komt wel kijken dat je goed voetenwerk nodig hebt en een heel precieze timing. Het is makkelijker te openen tegen backspin maar de kwaliteit van de bal zal meestal minder zijn dus je moet de bal altijd terug verwachten, op de bal daarna heb je wel een groot voordeel en kun je vaak de bal afsmashen. Service ontvangst is makkelijker en en ook blokken zal iets makkelijker zijn. Je kunt de spin meer varieren met schuiven door soms met heel weinig backspin te spelen als je de bal vlakker raakt. Korte noppen op de forehand is zeker niet makkelijk en zou het alleen aanraden als je niet vaak topspint, kort bij de tafel speelt en je techniek redelijk vlak en kort is.
Ik heb een jaar of zo met korte noppen op de forehand gespeeld met redelijk succes, alleen tegen sterkere spelers miste ik de snelheid/voetenwerk om goede kwaliteit ballen te geven. Met een snelle topspin naar mijn forehand was ik vaak te laat omdat je echt kort bij de tafel moet blijven en de bal niet kan laten zakken. Dode ballen zijn ook heel moeilijk maar met moderne noppen met redelijk veel grip wel te doen. Het is een heel belonende speelstijl vooral als je op een bal met flink wat spin gewoon doorheen slaat en het punt maakt.
Ik heb een jaar of zo met korte noppen op de forehand gespeeld met redelijk succes, alleen tegen sterkere spelers miste ik de snelheid/voetenwerk om goede kwaliteit ballen te geven. Met een snelle topspin naar mijn forehand was ik vaak te laat omdat je echt kort bij de tafel moet blijven en de bal niet kan laten zakken. Dode ballen zijn ook heel moeilijk maar met moderne noppen met redelijk veel grip wel te doen. Het is een heel belonende speelstijl vooral als je op een bal met flink wat spin gewoon doorheen slaat en het punt maakt.
BTY Primorac JP, FH: Victas V20 extra,BH: BTY Feint Long II 0.5
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Mijn forehand is dus juist een spel zonder veel spin. Vooral vlak afslaan, schuiven, blok en bij korte service/ballen flik.
We gaan het meemaken. Ik heb 2 dezelfde frames dus heb het 2e nu met korte nop. Dinsdag maar eens trainen.
Zal het niet vanavond gelijk in de wedstrijd gebruiken
Op tijd er heen dan kan ik er een paar ballen mee slaan, maar daarna me oude ..... of het moet heel goed gaan maar neem aan van niet.
Op zich maakt het ook niet uit want we gaan toch degraderen, maar heb ook nog een rating
We gaan het meemaken. Ik heb 2 dezelfde frames dus heb het 2e nu met korte nop. Dinsdag maar eens trainen.
Zal het niet vanavond gelijk in de wedstrijd gebruiken
Op tijd er heen dan kan ik er een paar ballen mee slaan, maar daarna me oude ..... of het moet heel goed gaan maar neem aan van niet.
Op zich maakt het ook niet uit want we gaan toch degraderen, maar heb ook nog een rating
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Gisteren gespeeld met de noppen.
Maar past niet echt bij me .... Hele korte spel ging prima. Dicht bij tafel prima.
Maar aanvallen was toch te vlak .... ik gebruik schijnbaar toch meer spin als ik dacht.
Ik ga maar eens terug naar wat oude, hardere rubbers zo'n die mega bouncy spons.
Maar past niet echt bij me .... Hele korte spel ging prima. Dicht bij tafel prima.
Maar aanvallen was toch te vlak .... ik gebruik schijnbaar toch meer spin als ik dacht.
Ik ga maar eens terug naar wat oude, hardere rubbers zo'n die mega bouncy spons.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Ik heb het een tijdje op mijn BH geprobeerd, en ook wel met FH, maar ik vond het net niks.... ik miste het gevoel wat ik met LN of een inverted rubber wel heb...
Mijn spelstijl, veel block/chop met BH en aanvallen met FH, soms met veel spin, soms juist ff niet... maar vooral op de FH kon ik er niet aan wennen.
Mijn spelstijl, veel block/chop met BH en aanvallen met FH, soms met veel spin, soms juist ff niet... maar vooral op de FH kon ik er niet aan wennen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13