Hallo allemaal ik ben op zoek naar schoenen voor tafeltennis. Ik heb een tijd lang gespeeld met de Mizuno Wave Medal, maar naar verloop van tijd kreeg ik na het trainen pijn in mijn kuiten. Toen heb ik de Mizuno's maar weg gedaan en heb ik oude vertrouwde Nike zaalschoenen gekocht. Dit is 3-4 maanden goed gegaan maar nu met ik ook dat de pijn in mijn kuit weer op komt zetten.
Heb jullie ervaring met schoenen die je op een goede manier ondersteund? Enige voorbeelden?
Alvast bedankt
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Probeer eens nieuwe zolen erin te leggen in plaats van steeds nieuwe te kopen. Misschien heb je wel steunzolen nodig. Mijn schoenen gaan minstens 2 jaar mee, en dat is dan ongeveer 5x per week spelen.
Timo Boll ZLF Tenergy 05 Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
In ongeveer iedere schoenenwinkel, als je speciaal voor sport, misschien in de grotere sportzaken als Sport2000 of Aktiesport.
Steunzolen moet je geloof ik via de dokter en worden ze nog vergoed ook door de verzekering. Deze moeten wel aangemeten worden in dat geval!
Steunzolen is voornamelijk voor de verkeerde houding. Bij ouderdom komt dat inderdaad voor, maar ook bij jonge kinderen die altijd in de verkeerde houding staan of zelfs zitten.
Ben zojuist even naar verschillende schoenen winkel geweest. Ze zeggen allemaal hetzelfde. Koop nieuwe schoenen die meer demping hebben en geen Nike zaalvoetbal schoenen omdat deze geen demping hebben. Ziet er dan toch naar uit om nieuwe schoenen te kopen.
iemand suggesties?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Ik draag zelf Asics schoenen. Die schoenen passen mij altijd goed. Zelf loop ik nu alweer een tijdje op Asics indoor schoenen van een eurotje of 90 (type weet ik niet precies, maar ze zijn wit met blauw). Dan heb je inderdaad schoenen met een gel zool en schokdemping. Zoiets is wellicht ook prima voor jou! Je bent dus wel wat meer geld uit dan normaal, maar dan heb je wel een goede schoen.
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Ik snap welke schoenen je bedoeld. Een beetje van die hardloopschoenen zeg maar. Enige nadeel daaraan vind ik dat het van die grote klompen zijn en ik wil graag "slanke" schoenen. Anders maar eens een tafeltennismerk proberen?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Schoenen die speciaal voor zaalhandbal of volleybal gemaakt zijn. Deze schoenen zijn in het algemeen prima geschikt voor pingpongen !!! Maar ook deze zijn niet goedkoop de goede zijn rond de 100€
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit er nu aan te denken om de Butterfly Radial-EL te kopen. Zijn lekker betaalbaar en zullen ongetwijfeld goed zijn. Enige idee of Butterfly schoenen groot of klein vallen?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
De Butterfly Radial EL zijn binnen. Maatje 42. Helaas iets aan de krappe kant, maar omruilen bij Game11 kost me 2x verzendkosten en totaal 14 euro en dat vind ik zonde van me geld, dus we doen het er voorlopig maar mee.
Hierbij wat foto's:
Vanavond eens even proberen en kijken hoe het bevalt
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Wat me op valt is dat hier ook geen ronde cirkel onder zit, pivot circle ofzo noemen ze dat.
Bij mijn nieuwe Mizuno's zit dat ook niet, ik vraag me af of dat bij de nieuwe Butterfly Energyforce wel is, zal vanavond eens kijken bij een clubgenoot.
Ik gebruikte voorheen schoenen van Joola. Vond dat wel prettige schoenen maar de levensduur is niet zo heel erg lang. Half jaartje en dan is het beste er wel vanaf. De laatste 2 jaar speel ik op adidas stabil schoenen. Ze zijn niet goedkoop, maar bevallen me erg goed. Vanaf 80 euro zijn er een aantal modellen en kleuren. Ze zijn volgens mij orgineel vooral voor handbal. Ze zijn iets zwaarder dan de gemiddelde tafeltennisschoen, maar wel veel steviger. Ik heb de mijne nu ruim een jaar en speel 2 keer per week. De schoenen zien er nog heel goed uit, en dat terwijl wij een behoorlijk stroeve rubberen vloeren hebben.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh) FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max