GarField000 schreef: 12 jan 2026, 11:35
Voor Ox rubbers gebruik ik van die plekvellen. Is overplakken ook makkelijker omdat het aan het rubber blijft zitten.
Maar van het rubber afhalen lukt je nooit meer.
Als ik aan het testen was en 2e hands rubbers kreeg heb ik nooit lijm van het rubber afgehaald (alleen van het hout) en daarna gewoon weer geplakt. Was natuurlijk wel gewoon egaal .. niet stukken wel of niet.
Ja dat heb ik normaliter ook.... ik gaf ook aan bij hem... het lijkt wel of het vervloekt is... de lijm op het frame droogte ook niet goed op... mijn eigen frame en rubber lijmde ik in na zijn frame en rubber... en mijn combi moest eerder geplakt worden dan die van hem...
Volgens mij is zijn frame afgelakt (hij wist dit niet) en ik heb zelf geen afgelakte frames... misschien heeft dat invloed op het drogen van de lijm?
Die vellen gebruikte ik eerder ook (van chinese makelij), makkelijk plakken, maar bij mij ging het bijna niet meer van het frame af, daarom ben ik afgestapt van die vellen te gebruiken.
Sinds kort stap ik langzaam aan ook af van het oX principe... ik heb nu meestal 0,5-0,7-1,0 spons... 1 van de 3... en dan is het plakken etc wel veel simpeler. Qua spel bevalt het mij ook prima.
Mijn nieuwe combi voor het competitieseizoen is mijn vertrouwde Yinhe Mercury Y-13 frame, met nu met een zwart Yinhe Moxa FH rubber (2.0 denk ik, maar dikte is niet duidelijk, het is in elk geval wel minimaal 2.0) en een blauwe Yinhe Moxa 955 LN 0.7mm spons).
Dus voor het eerst volledig Yinhe uitgerust :-)
Woensdag voor het eerst ermee trainen... helaas morgenavond bestuursvergadering, anders had ik dan al even kunnen trainen... al is dit ook nog niet zeker, aangezien vorige week vrijdag de training ook niet door kon gaan omdat de verhuurder aangaf dat er lekkage was... schade nog onbekend nu....