Stiga Allround NCT

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
hopper
Advanced Member
Advanced Member

Stiga Allround NCT

Bericht door hopper »

Ik kreeg een vraag van een medeforum lid over mijn Stiga Allround NCT t.o.v. een Butterfly Primorac.
Het antwoord groeide uit tot een behoorlijk stukje tekst met aardig wat info,dus het leek me aardig om dit maar ff hier te plaatsen.

Qua frame eigenschappen ontwijken de Stiga en Primorac elkaar nauwelijks. Primorac heeft 2 lagen Limba tov Stiga's ene toplaag, hetgeen iets meer snelheid zou moeten opleveren,maar de Stiga is 5.8mm dik vs Primorac's 5.7 mm. Volgens mij is de snelheid dus nagenoeg gelijk alhoewel Primorac als OFF- wordt omschreven en NCT als ALL+ . Het frame speelt gecontroleerd en snel genoeg aan de tafel , maar begin langzamerhand een klein beetje power te missen op de middellange afstand (kan echter ook aan mijn techniek / voetenwerk liggen). Ben dus zelf ook al druk aan het puzzelen of ik overstap op een ander frame.Ik heb bv onlangs op dit forum een Nexy Spartacus overgenomen met 7 lagen en een dun laagje Carbon in het midden,maar wel zacht/flexibel (goed voor loopen). Andere optie voor mij is om eerst nog naar 2.0 mm rubbers over te stappen.

Eris een fantastische review van de Stiga NCT op de volgende link (wel engels);
http://web.me.com/igsstern/tabletennis/ ... d_NCT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier moet je echt even de tijd voor nemen (lees ook de uitleg over de verschillende indices via het artikel op de homepage: topic onderin de lijst)
NCT wordt hierin o.a. vergeleken met de Primorac! : Conclusie:
- snelheid is gelijk (ALL+)
- NCT minder geschikt voor power topspin (minder "catch") / beter voor harde smash ballen (ligt dus toch aan mijn techniek... :@ )
Dit artikel vergelijkt ook een aantal andere frames (Korbel / Tenor / Accoustic / Lebesson / Waldner Senso) en brengt je wellicht op een alternatief.

De Rakza Soft op FH combineert prima met de NCT. Zachte spons geeft een hoop controle. Harder rubber resulteert waarschijnlijk in iets agressievere spinballen, maar daar ben ik nog niet helemaal aan toe.

Groeten,
Hopper
TTV Rapidity
3e klasse DUO Holland-Noord

Butterfly Timo Boll ALC
Rakza 7 (2.0 - Forehand)
Rakza 7 (2.0 - Backhand)
Plaats reactie