OX nop onderlaag aan elkaar geplakt! :(

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Plaats reactie
Whazzup
Gold Member
Gold Member

OX nop onderlaag aan elkaar geplakt! :(

Bericht door Whazzup »

Ik heb vandaag mijn OX nop maar weggegooid aangezien ik de onderlaag aan elkaar heb weten te plakken, haha. :P
Ik had dezelfde nop toch nog in 0,5 mm liggen, dus ik vond het niet zo erg. Maar, ik vind het wel interessant om te weten hoe de onderlaag eventueel nog netjes van elkaar had kunnen worden gehaald. Iemand enige ervaring mee of enige idee hoe dit te doen?

Groetjes,

W
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Gybe
Advanced Member
Advanced Member

Re: OX nop onderlaag aan elkaar geplakt! :(

Bericht door Gybe »

Gaat een lastig verhaal worden, je zou het eens met aceton kunnen proberen.
Ox noppen lijmen is een vak apart, ik plak hem normaal gesproken eerst met plakband vast op de tafel voordat ik hem instrijk en laat hem dan goed drogen. Wat ook helpt is alleen het frame lijmen maar dan moet je de rubber er over uitrollen voordat de lijm helemaal verdampt is.
Lijm folies zijn ook niet altijd een oplossing, heb een paar (chinese) noppen gehad waarbij de lijmlaag muurvast achterbleef op het frame :-(
Whazzup
Gold Member
Gold Member

Re: OX nop onderlaag aan elkaar geplakt! :(

Bericht door Whazzup »

Aceton dus om het rubber los te krijgen? Maar dat weet je dus niet zeker. ;) Het zat redelijk muurvast aan elkaar en als ik dan eraan ga trekken, dan scheurt het rubber, haha. Ik denk dat het een kansloze missie was. Misschien 3 minuten in de magnetron de lijm warm laten worden een beter optie? :P Het lijmen op het frame lukt me op zich wel met assistentie van een tweede paar handen. :) Zo heb ik het de eerste keer ook gedaan! Bedankt in ieder geval Gybe. ;) Ik hoef in ieder geval geen noppen meer te lijmen, want ik speel weer met 'normaal' rubber. Ik vind noppen nog steeds wel geinig, maar het zal nooit mijn spel verbeteren ten opzichte van een noppen naar binnen rubber.

Groetjes,

W
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
Plaats reactie