Palio Hadou Biotech: Ik heb vorig seizoen met dit rubber gespeeld, en het is een licht tacky toplaag op biotech spons. Het voelde niet als een Chinese spons, meer als een harde Japanse. Ongelijmd prima mee te spelen. Ik had het in zwart en max dikte.
Palio Hadou 2046: Ook in zwart en max dikte, en er vielen direct 2 dingen op: zwaar!!!! En meer tacky dan de Biotech. De spons is wat harder dan de Biotech, en ik moest deze dan ook ff wat zachter maken met lampolie. Er staat wel spanning op het rubber, want zelfs met 4 lagen lampolie krulde die niet op, en dat trok ook zo weer weg. De spons is echter wel duidelijk Chinees.
Beide rubbers zijn rond de 6 dollar te koop.
Foto’s

Links de Biotech, rechts de 2046.
Eerste indruk:
Hadou Biotech: licht tacky, maar spint prima. De spons is prima, en ondanks dat deze wat zachter is ben ik er nooit in geslaagd deze uit te toppen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Hadou 2046: behoorlijk tacky, en traaaaaaggggggg in het begin. Balafsprong was behoorlijk laag voor mijn gevoel. Schrok daar behoorlijk van.
Dikte en hardheid:
Hadou Biotech: 42 graden, max dikte zwart
Hadou 2046: 46 graden, max zwart
Snelheid:
Hadou Biotech: Anders dan een normaal Chinees rubber. De echt trage ballen waren lastig, en ook de middenversnellingen waren wat lastig. Ze waren er wel, alleen je moest er ff goed voor staan. Vooral achter tafel als je rustig wilde terugleggen was opletten geblazen.
Als je echter ging uithalen met dit rubber sloeg je er behoorlijk hard mee. Geen gaten in het batje van de tegenstander, maar de meeste kwamen toch niet terug. Ik zat echter wel snel tegen zijn maximum snelheid, wat toch kwam door de zachtere spons.
Hadou 2046: wow, wat een versnellingen. Alles is aanwezig, van de super trage bal tot de snelle bal. Iets sneller dan de Biotech. Ik heb echter de top nog niet gehaald met dit rubber, terwijl ik die met de Biotech echter wel heb gehaald. Mits je de juiste techniek hebt kun je hier echt hard mee spinnen.
Spin:
Hadou Biotech: Wat me tegenviel op dit rubber waren de ‘versnellingen’. De echt lage versnellingen voor de trage en bolle spinballen waren wat lastig. De spin was ok, maar niet echt super ofzo.
Op snellere ballen was de spin goed, maar ook hier niet overweldigend.
Hadou 2046: De eerste paar keren dacht ik dat er minder spin op zat, naar nu denk ik daar wel anders over. De trage spinballen zitten vol met spin en die komen gegarandeerd hoog terug of gaan over tafel heen. Je kunt ervoor kiezen die ballen op te laten springen of juist laag te houden.
Rustige ballen een meter of 2 achter tafel zijn er ook allemaal op gegaan. Vind ik fijn want dat ging met de Biotech lastiger. Op hoge snelheid zit er een enorme kick in de bal. Die schiet echt behoorlijk door, en de spin is zeker hoger dan op de Biotech. Sparringspartner zat er vaak naast, niet vanwege de snelheid, maar vanwege de spin.
Controle:
Hadou Biotech: simpel te controleren. Iets zachtere spons, met een goed gevoel. Blokken ging vrij simpel ondanks de tacky toplaag.
Hadou 2046: Op de aanval simpel te controleren, op de verdediging niet zo. Contra slaan is gewoon vaag, die ballen vallen gewoon naar beneden…. En altijd achter tafel. Inspelen was een drame. Blokken was ok.
Bal afsprong:
Hadou Biotech: hoog onder alle omstandigheden.
Hadou 2046: de afsprong wisselt enorm. Voor contra inspelen is ie laag, voor spinnen flink wat hoger. Hoe harder je echter gaat spinnen hoe lager de afsprong weer wordt. Moest er flink aan wennen in het begin.
Schuiven:
Kan ik heel kort over zijn: beide rubbers schuiven prima. Ik moet de eerste tacky rubber nog tegenkomen die niet goed schuift.
Blokken:
Hadou Biotech: simpel ondanks de tacky toplaag. Batje goed gesloten houden de meeste gingen er wel op. De iets zachtere spons gaf af en toe wel iets meer snelheid mee dan verwacht.
Hadou 2046: De lagere afsprong was wennen in het begin, maar ik denk wel wat dit rubber beter blokt dan de Biotech. De toplaag lijkt echter iets meer te reageren op spin van anderen en dus moet je wel opletten wat je aan het doen bent. De spons blijft wel lekker rustig tijdens het blokken.
Serveren:
Mijn service bestaat vooral uit variatie en goed kortleggen ipv echt veel effect geven. Dat kan ik gewoon niet.
Hadou Biotech: Ging prima. Vooral backspinballen zaten er best goed op. Zijspin en topspin ook prima.
Hadou 2046: backspinballen iets minder dan met de Biotech, zijspinballen iets meer effect. Geen idee waarom.
Voor beide rubbers geldt dat je er prima mee kunt serveren. Ik moet ook nog het eerste tacky rubber tegenkomen dat niet goed serveert.
Gewicht:
Hadou Biotech: best wel licht voor een Chinees rubber, ik zou zeggen medium gewicht als je het vergelijkt met Chinese rubber. Lichter dan Tenergy.
Hadou 2046: zwaar. Ik denk even zwaar als Tenergy.
Conclusie:
Beide rubbers zou ik prima mee kunnen spelen, maar ik ga nog even door het Hadou 2046. De extra spin en snelheidsmogelijkheden maken het een heel aantrekkelijk en gevarieerd rubber. Ik zou echter zonder al teveel problemen kunnen terug gaan naar de Hadou Biotech.
Al met al is het een aanrader als Hurricane 3 zat bent, en iets wilt hebben dat constanter is qua kwaliteitscontrole. De Hadou 2046 zal trouwens dichter bij H3 zijn dan de Hadou Biotech.