Draaien met 1 snel en 1 langzaam rubber

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Draaien met 1 snel en 1 langzaam rubber

Bericht door MvanL »

In de najaarscompetitie ben ik vrij makkelijk kampioen geworden in de vijfde klasse. Zelf een resultaat van 83% gehaald en in de laatste wedstrijden van 2 90% spelers gewonnen. Mijn grootste kracht is mijn gevarieerde forehand topspin. Ik open bijna elke lange bal op mijn forehand met een topspin slag, bol op langzamere ballen en hard op wat snellere contra. Kan dit aardig variëren. Backhand is aardig maar maak ik bijna geen punten mee. Veel schuiven, contra en af en toe aftikken en heel af en toe probeer ik wel eens een spinbal te slaan. Ik ben hier nu wel op aan het trainen, want zou ook graag kunnen openen met mijn backhand.

Aan het eind van het seizoen ben ik over mijn rubber na gaan denken en heb ik een wat langzamer plakkerig rubber op mijn backhand genomen. Het idee was om met dit rubber op mijn forehand te serveren en hem dan terug te draaien naar mijn backhand, maar dit lukt me niet snel genoeg. Serveren gaat wel super met dit rubber en ook openen vanaf backhand gaat beter.

Voor mijn forehand zag ik de bluefire M3 als ideaal en deze heb ik van de week voor het eerst gebruikt. Een super rubber alleen lukt bol spinnen op volle kracht hier niet lekker mee, normaal gesproken mijn kracht, maar nu gaan de ballen over de tafel. Hard spinnen en alle andere slagen zijn fantastisch met dit rubber. De bluefire heeft zelfs genoeg controle om hem ook op mijn backhand te gebruiken.

Ik sta nu voor de volgende keuze: De bluefire op mijn backhand houden en de andro hexer PS op mijn forehand voor een volledig op de aanval gericht spel met veel snelheid. Of ik hou mijn zachte plakkerige langzame chinese rubber in combinatie met de bluefire. Ik kan het chinese rubber dan gebruiken om te serveren, ontvangen en openen vanaf beide kanten en kan met de bluefire afslaan en hard spinnen. Om dit te laten lukken zal ik wel moeten draaien met mijn batje. Nu weet ik dat er noppenspelers zijn die draaien, maar zijn er ook spelers die met normale rubbers draaien? Hoe bevalt dit en zou dit wat opleveren?
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
Plaats reactie