Ook afgelopen vrijdag weer voor het eerst mogen aantreden. Ik (X) begon zelf, tegen hun beste speler

, maar zelf was ik in slechte doen, gaf best wel wat cadeautjes weg en stond gewoon veel te voorzichtig te spelen, niks lukte echt. 11-9, 11-6, 11-9. Ik verloor dus met 3-0. Gezien het rating verschil had ik moeten winnen en ik weet ook zeker dat ik dat had kunnen doen, maar dit lag aan mijzelf.
Toen mijn teamgenoot

die voor het eerst weer competitie speelt (een herintreder dus ook), hij mocht wel gelijk tegen denk hun 'slechtste' speler (B, een jong meisje van 14 of 15), hij won uiteindelijk met 3-1. Toen mijn teamgenoot (Z) waar ik nu een paar seizoenen mee speel. Hij heeft de neiging zichzelf toe te praten dat hij niet kan (terwijl hij eigenlijk erg goed is en een techniek heeft waar menigeen jaloers op is).
Ook is hij vaak een beetje te onrustig in zijn spel. Zo ook dit keer... hij kwam 2-0 achter... wij hebben hem toen gezegd, doe 2 dingen anders: 1 zet een stapje terug want je gaat te snel richting de tafel en 2 blijf eens op de grond staan als je aanvalt (hij heeft nogal te springen, lijkt net een kikker soms). Hij deed dit en zo waar 2-2... de laatste begon hij weer wat onrustig te doen, maar tussen het spel door nogmaals aangegeven rustig te blijven en op de grond... en het lukte hem 3-2 te winnen.
De dubbel heb ik gedaan met de herintreder en dat ging supergoed. Ik zorgde dat de ballen ietsjes te hoog terug kwamen en hij kon ze makkelijk afslaan. 3-0 voor ons.
Daarna mocht ik tegen het meisje en dat ging eigenlijk best makkelijk (niet dat ze niet kan spelen, zeker wel, maar wist niet zo goed met mijn spel om te gaan). Ik werd wel wat laconiek en had ook een beetje medelijden met haar... dus ze pakte nog een game, maar de laatste heb ik even mijn emotie aan de kant gezet en gewoon mijn best gedaan... ik kreeg ook eindelijk weer vertrouwen om aan te vallen en met 11-3 in de laatste werd het 3-1 voor mij.
Toen hun beste tegen teamgenoot Z, die maakte geen kans... hij nam ook geen tijd om even met ons te overleggen, ging gewoon door terwijl hij werd weggespeeld. 3-0 voor hun.
Toen speler Y-C, onze herintreder... hij kon hem niet aan... C kan lekker potje spinnen met zowel FH als BH en ook wel afslaan als het moet. Y kon hier niet veel mee (ik denk dat hij beter kan, maar het kwam er niet uit). 3-0 voor C
Toen het meisje tegen Z, zij kon helemaal niks met zijn services... als ik het goed heb was elke service van hem een punt (hij kwam zelfs naar me toe tussendoor om te vragen of hij nog wel moest serveren op deze manier.... maar ik zei tegen hem: als je altijd zo serveert (meerdere services), waarom zou je dat nu dan aanpassen (ik zag de bui anders al hangen, dat hij dan van haar zou gaan verliezen).
Verder hadden ze best wel mooie rallies, maar mijn teamgenoot was gewoon net beter, ondanks dat het meisje ook echt wel hele mooie punten maakte.
3-0 voor mijn teamgenoot, waarbij zij wel steeds dichterbij kwam. Later vertelde mijn teamgenoot nog dat hij 1-5-2 jaar geleden ook wel tegen haar gespeeld heeft (hij zat toen nog in een ander team) en hij destijds erg makkelijk van haar verloor.
Ik mocht aantreden tegen speler C, een fijne vent die ik al jaren ken en vaak bij mij in de poule zat bv bij de 6de en 5de klasse. Hij heeft nu eindelijk een team waarmee hij kon promoveren naar de 4de klasse. Hij heeft alleen enorm veel moeite met mijn spel, snap nog steeds niet helemaal waarom dit zo extreem is. Vrij gemakkelijk 3-0 voor mij.
Daarna nog hun beste speler tegen onze herintreder, zoals wel enigzins verwacht werd dat een 3-0 voor hen.
Uiteindelijk dus 6-4 voor ons. Had meer kunnen zijn weet ik zeker (ik denk dat een 8-2 ook realistisch was, maar dat hebben we niet gedaan.
We staan nu gelijk met de nummer 2 op 6 punten, nummer 1 op 7.