Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
ardane
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2024

Bericht door ardane »

Herintreder schreef: 13 sep 2024, 08:53 Vanavond is het zover :)
De competitie begint weer en ik ben er helemaal klaar voor.
Succes vanavond!
Verslag graag hier:

|
|
v
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Gisteravond tegen het team met de hoogste rating in de poule. Met een klein verlies zou ik al tevreden zijn.

Onze beste speler begon. Kwam 2 games achter maar wist hem verrassend genoeg nog binnen te halen.
Daarna mijn andere teamgenoot waarvan ik op de training de laatste paar keren verlies maar hij heeft wel een rating van ongeveer 100 lager dan ik. Hij verloor in 3 games tegen hun minste die nog altijd een rating van 1050 heeft.
Toen was ik aan de beurt met het oude bv frame met nieuwe rubbers. Tegen iemand met een rating boven de 1200 dus ik had weinig verwachtingen. Echter ik won warempel de eerste game. Helaas bleef het daar ook bij want ik maakte vervolgens voor mijn gevoel erg veel onnodige fouten.
Het dubbel liet ik aan mij voorbij gaan en mij teamgenoten moesten tegen hun sterkste opstelling. Dat gaat niet veel worden dacht ik eigenlijk, maar het werd een enorm spannende wedstrijd die uiteindelijk in 5 werd gewonnen.
Nu als ik een paar wedstrijden over verlies en winst.
Mijn 2e wedstrijd was ook weer tegen iemand met 1200. Hij had degelijk maar saai spel zeg maar. Voor mijn gevoel echt niet beter dan ik maar toch verloor ik in 3 games.
Schakelen we door naar mijn laatste wedstrijd tegen hun zwakste speler die ik eigenlijk wel zou moeten kunnen winnen. Helaas liep mijn aanval niet in 2 games waarbij ik dat probeerde, dus dan maar op een andere manier met schuiven en actief blokken kreeg ik hem aan het wankelen en werd het toch een 5 gamer die helaas de verkeerde kant opviel.
Mijn beste teamgenoot wist ook nog zijn laatste wedstrijd verrassend genoeg te winnen. Hij was echt in vorm waardoor we met een klein verlies van 6-4 naar huis gingen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ Marc, je hebt gelijk... Je teamgenoot met die hoge rating is nu al van zijn 100% af. Gelijk 39 rating kwijt zie ik vandaag bij de uitslag.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Yes hij had gelijk zijn eerste wedstrijd verloren :).

Afgelopen vrijdag was mijn team aan de beurt met onze eerste wedstrijd.
Door mijn knie heb ik deze wedstrijd voor de zekerheid maar laten lopen en de 3 andere heren hebben gespeeld. (De 5e speler in onze poule is just in case er iemand een blessure heeft en langer niet kan spelen).

We moesten tegen de nummer laatste, en ze kwamen met hun zwakste opstelling. 2 spelers met rating onder de 1000 die echt niks in de 4e klasse te zoeken hebben. Beide spelers hebben alles verloren en gaan samen -1 rating puntje naar beneden :D.
De 3e speler was wel goed. Maar had last van zijn rug en speelde daardoor niet helemaal goed. Hij speelde wel met anti dus ze hadden er wel wat last van .... toen ik voeg of hij met anti speelde zei hij .. ach weet ik niet, het is een batje van ****. Gewoon onzin verhaal want hij wist precies wat hij deed. Jammer dat je zoiets zegt.
Maar goed. We winnen met 9-1 ..... Goede start en punten meegenomen want we gaan het nog zwaar krijgen. 2 teams met lagere teamrating als ons 1157 (tegenstander van vrijdag), 1184 (5 mans team met 2 spelers net onder de 1100 en 1 x 1300). Dan komen wij 1205 (met een speler met rating 1000, anders was het 1255). Dan 1244 en de andere 2 zitten boven de 1300 gemiddeld. 1316 (6 mans team maar 1e wedstrijd al invaller nodig :D, met 1 speler van 1526 en 2 x 1300+) Denk dat die 2 redelijk aan ons gewaagd zijn. Het beste team heeft alleen 4 spelers van 1300+ waarbij de laagste 1316 is. Hebben hun eerste wedstrijd dan ook met 10-0 gewonnen.

Ik heb alle potjes geteld. Ik heb zo'n scoreboard gekocht die ze bij veel landelijke teams ook gebruiken. Dit was dus mooi een kans om het uit te testen. Maar werkt erg makkelijk :). Score gaat gelijk nar de ttapp. Hij kan ook gekoppeld worden naar de nttb app maar dat is veel minder mooi en minder opties plus werkt minder makkelijk. Plus ik heb niet zo'n vertrouwen in de app dat hij stabiel blijft. Met een crash ben je zo alles kwijt. Van de ttapp weet ik dat je dan start en weer verder kunt zonder iets te verliezen. Bij de nttbapp ben ik al 2 x al het ingevulde kwijt geweest.
Laatst gewijzigd door GarField000 op 16 sep 2024, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Duo was verzet dus die had geen wedstrijd. Donderdag de eerste.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ook afgelopen vrijdag weer voor het eerst mogen aantreden. Ik (X) begon zelf, tegen hun beste speler (A), maar zelf was ik in slechte doen, gaf best wel wat cadeautjes weg en stond gewoon veel te voorzichtig te spelen, niks lukte echt. 11-9, 11-6, 11-9. Ik verloor dus met 3-0. Gezien het rating verschil had ik moeten winnen en ik weet ook zeker dat ik dat had kunnen doen, maar dit lag aan mijzelf.

Toen mijn teamgenoot (Y) die voor het eerst weer competitie speelt (een herintreder dus ook), hij mocht wel gelijk tegen denk hun 'slechtste' speler (B, een jong meisje van 14 of 15), hij won uiteindelijk met 3-1. Toen mijn teamgenoot (Z) waar ik nu een paar seizoenen mee speel. Hij heeft de neiging zichzelf toe te praten dat hij niet kan (terwijl hij eigenlijk erg goed is en een techniek heeft waar menigeen jaloers op is).
Ook is hij vaak een beetje te onrustig in zijn spel. Zo ook dit keer... hij kwam 2-0 achter... wij hebben hem toen gezegd, doe 2 dingen anders: 1 zet een stapje terug want je gaat te snel richting de tafel en 2 blijf eens op de grond staan als je aanvalt (hij heeft nogal te springen, lijkt net een kikker soms). Hij deed dit en zo waar 2-2... de laatste begon hij weer wat onrustig te doen, maar tussen het spel door nogmaals aangegeven rustig te blijven en op de grond... en het lukte hem 3-2 te winnen.

De dubbel heb ik gedaan met de herintreder en dat ging supergoed. Ik zorgde dat de ballen ietsjes te hoog terug kwamen en hij kon ze makkelijk afslaan. 3-0 voor ons.

Daarna mocht ik tegen het meisje en dat ging eigenlijk best makkelijk (niet dat ze niet kan spelen, zeker wel, maar wist niet zo goed met mijn spel om te gaan). Ik werd wel wat laconiek en had ook een beetje medelijden met haar... dus ze pakte nog een game, maar de laatste heb ik even mijn emotie aan de kant gezet en gewoon mijn best gedaan... ik kreeg ook eindelijk weer vertrouwen om aan te vallen en met 11-3 in de laatste werd het 3-1 voor mij.

Toen hun beste tegen teamgenoot Z, die maakte geen kans... hij nam ook geen tijd om even met ons te overleggen, ging gewoon door terwijl hij werd weggespeeld. 3-0 voor hun.
Toen speler Y-C, onze herintreder... hij kon hem niet aan... C kan lekker potje spinnen met zowel FH als BH en ook wel afslaan als het moet. Y kon hier niet veel mee (ik denk dat hij beter kan, maar het kwam er niet uit). 3-0 voor C

Toen het meisje tegen Z, zij kon helemaal niks met zijn services... als ik het goed heb was elke service van hem een punt (hij kwam zelfs naar me toe tussendoor om te vragen of hij nog wel moest serveren op deze manier.... maar ik zei tegen hem: als je altijd zo serveert (meerdere services), waarom zou je dat nu dan aanpassen (ik zag de bui anders al hangen, dat hij dan van haar zou gaan verliezen).
Verder hadden ze best wel mooie rallies, maar mijn teamgenoot was gewoon net beter, ondanks dat het meisje ook echt wel hele mooie punten maakte.
3-0 voor mijn teamgenoot, waarbij zij wel steeds dichterbij kwam. Later vertelde mijn teamgenoot nog dat hij 1-5-2 jaar geleden ook wel tegen haar gespeeld heeft (hij zat toen nog in een ander team) en hij destijds erg makkelijk van haar verloor.

Ik mocht aantreden tegen speler C, een fijne vent die ik al jaren ken en vaak bij mij in de poule zat bv bij de 6de en 5de klasse. Hij heeft nu eindelijk een team waarmee hij kon promoveren naar de 4de klasse. Hij heeft alleen enorm veel moeite met mijn spel, snap nog steeds niet helemaal waarom dit zo extreem is. Vrij gemakkelijk 3-0 voor mij.

Daarna nog hun beste speler tegen onze herintreder, zoals wel enigzins verwacht werd dat een 3-0 voor hen.

Uiteindelijk dus 6-4 voor ons. Had meer kunnen zijn weet ik zeker (ik denk dat een 8-2 ook realistisch was, maar dat hebben we niet gedaan.
We staan nu gelijk met de nummer 2 op 6 punten, nummer 1 op 7.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hier zijn trouwens de andere wedstrijden in de poule ook allemaal in 6-4 geëindigd, waardoor alles nog dichtbij elkaar staat.

Vrijdag is wel een teamgenoot geblesseerd geraakt met een harde smash waardoor er een spiertje of zo bij hem pijn is gaan doen.
Nu kreeg ik de mededeling dat hij vrijdag niet mee doet. Hopelijk kan de teamgenoot die eigenlijk vakantie heeft wel (we weten niet of hij op vakantie is gegaan of toch thuis is gebleven). Of anders kan wellicht onze 5e vaste reserve. Die is goed en gezellig, dus dat zou ik niet erg vinden en anders iemand van het team dat ook in onze klasse speelt.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wij hebben ook een uitdaging voor as vrijdag. We waren met 3 opgesteld, 2 konden niet hadden dat netjes aangegeven. Echter nu gaf vrijdagavond andere teamgenoot aan dat hij ook niet kan omdat hij iets van zijn werk heeft plotseling.

Dus maar 2 man... dat zou zonde zijn, geef je gelijk 3 punten weg en leuk is het ook niet. Dus aangegeven bij wedstrijdsecretaris of het mogelijk is te verzetten... nog niks gehoord helaas.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dat is minder TwoFace.

Het team onder mijn team speelt dezelfde klasse en bestaat gelukkig uit 5 personen daaronder zit ook nog een team, maar die komen 2 klasses lager uit al heeft er wel eens iemand van dat team in deze klasse ingevallen en ook nog wel wat gewonnen.

Probleem voor aanstaande vrijdagavond is opgelost. De 5e man, vaste reserve kan gelukkig. Vorige week heeft hij zelfs ingevallen een klasse hoger en er daar 2 gewonnen.

Bij mijn oude team bij mijn andere club hebben ze helaas een probleem. Daar heeft iemand een operatie ondergaan waar zo'n 2 maanden herstel voor is. Ze zijn met 4 maar afgelopen vrijdag kon iemand niet en hebben ze dus met 2 personen gespeeld. Uiteindelijk hebben ze 5-5 gespeeld wat uiteraard netjes is met zijn tweeën.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Gek genoeg is ons probleem voor aanstaande vrijdag ook opgelost, snap er geen bal van, maar de speler die eerst zou spelen en plots af heeft gezegd zegt nu toch weer toe om te spelen.

Wij zijn ook met 5 man, maar hebben geen team naast ons of onder ons staan, dus bij gebrek aan spelers moeten we verschuiven of slikken dat we met minder man zijn.
5-5 met slechts 2 man is natuurlijk netjes, balen van die blessure, nooit leuk natuurlijk.

Dat hadden we vorig seizoen, iemand die ook een blessure had opgelopen, eerst speelde hij zijn wedstrijden nog wel, maar bakte er niks van dankzij de blessure logisch ook... uiteindelijk heeft hij gezorgd dat er een vervanger was voor zijn wedstrijden. Toen kon dat gelukkig ook, is natuurlijk niet altijd mogelijk.

Dus vrijdag spelen we gewoon thuis een wedstrijd. Voor de maandag erop hebben we gevraagd de wedstrijd te verzetten, maar nog steeds geen update daarover gekregen *onze secretaris heeft weer gerappelleerd naar die club, laatste bericht was namelijk, we komen erop terug, we zijn ermee bezig*.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vanavond was mijn eerste duo wedstrijd nadat de eerste verplaatst was.
Mijn teamgenoot met de lage rating (990) moest als eerste tegen hun beste speler. Rating 1240 nog iets.
hij verloor in 3 sets. Leuke punten maar hij komt wel een stuk te kort.

Daarna moest ik (1216) rating en moest als eerste tegen een speler die nog op 100% stond :D 2/2 hahaha.
Rating 1146. Ik speelde niet goed. Ik verloor de eerste set met 11-6. 2e set ging het iets beter en won ik met 7-11. 3e set gingen veel forehand ballen fout en verloor met 11-7. 4e set ging weer beter en won ik met 5-11 en de 5e met 4-11.

1-1 .... ze wilden eerst dubbelen. Dat ging eigenlijk erg goed en die winnen we in 3 sets. 1-2 voor ons.

Daarna moest ik gelijk door naar de 2e wedstrijd tegen hun goede speler. Ik zag later pas de rating maar ik had aan de eerste wedstrijd niet verwacht dat hij zo hoog zou staan. Want hij valt weinig aan maar brengt alleen veel terug.
De eerste won ik redelijk makkelijk al was het 9-11. De 2e stond ik met 7-3 voor maar kreeg ik toch moeite met 3 wedstrijden achter elkaar en ik had geen water. Ik verloor onnodig in 12-10 met veel fouten van mijn kant. 3e set doe ik het nog slechter en verlies met 11-6 ... Kom op marc. Geen op zijn backhand aanvallen ... ik win de 4e met 3-11 ??? Dus op naar de 5e. Ik begin goed geconcentreerd en we draaien op 0-5 voor mij. Maar dan ga ik weer gekke dingen doen en hij komt nog goed terug. 8-10 ... 9-10 maar gelukkig maak ik het af met 9-11.

Mijn teamgenoot had weer een leuke wedstrijd, maar verlies wel met 3-0.

2-3 overwinning. Rating gestegen naar 1231.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vanavond was mijn eerste reguliere avond. Onze tegenstander is ene middenmoter met teamgemiddelde 1307.
3 verschillende spelers. Eerst tegen speler T (rating 1250).
Het ging niet goed. Hij speelde alles op mijn forehand met veel effect. Kon hem niet vaak met de noppen nemen. Veel zijspin en ik kwam er gewoon niet in. Werd boos op mezelf omdat ik echt heel veel miste. Ik verloor simpel in 3 sets.

Mijn 2e wedstrijd tegen een hoge rating. 1371. Nu ging het wel zoals ik wilde. Ik verloor wel de eerste set. Ondanks coaching van mijn eerdere tegenstander bleef hij zijn eigen spel spelen en daar kon ik steeds beter mee overweg. Kort serveren met backspin, daarna met de noppen tikken, duwen of schuiven. De bal die terug kwam kon ik aanvallen. Links, rechts of in het midden. Onverspelbaar en hij maakte geen kans. De 2e set stond ik ver voor maar laat ik het toch weer 10-10 worden. Maar gelukkig win ik met 12-10. De andere sets gingen goed in win de wedstrijd.

Laatste was tegen een lagere rating. 1222 begin van de avond. Echter had hij al 2 verloren dus was zijn rating al 7 punten gezakt.
Dat was een easy win met 5-11, 6-11 en 9-11.

In totaal 9-1 gewonnen. Alleen ik zij de gek heeft er 1 verloren. Vorige week hadden ze ook al 9-1 gewonnen van het slechtste team.
De kampioenskandidaat heeft ook 9-1 gewonnen na de 10-0 van vorige week staan ze eerste met 19 punten. Wij 2e met 18 punten. Dat zijn goede punten en een goede start. Ik verwacht geen kampioenschap, maar we doen het erg goed.

Rating +18, nu 1249.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hier 6-4 winst. Over mijn eigen resultaten zullen we het maar niet hebben als ik 40 rating verlies op een avond en nog nooit zo'n lage rating heb gehad. Als ik onder de 1000 rating kom dan stop ik met competitie.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 21 sep 2024, 13:57 Als ik onder de 1000 rating kom dan stop ik met competitie.
Wat zul je dan vrolijk en heerlijk ontspannen trainen!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Wellicht ben ik ook teveel bezig met het materiaal nu. Ik denk dat het voor volgend seizoen bh een Andro rubber ivm meer effect en FH Rakza 7 soft want aan die kant was ik er best tevreden over.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Afgelopen vrijdag onze 2de wedstrijd gespeeld. Thuiswedstrijd, eigenlijk was ik de hele week al ziek, wel gewoon werken, maar hele week hoesten, niezen en hoofdpijn (waarschijnlijk aangestoken door speler vorige week die ook de hele week ziek was geweest vertelde hij aan het eind van de avond), dus had wel zin om te spelen, want zelfs niet getraind omdat ik die avond al om 20.15uur lag te slapen. Maar was nog niet echt fit, gelukkig krijg ik altijd een energieboost van competitie (denk de adrenaline).

Afijn zover de intro, ik dacht dus voordat ik zou gaan dat het niet zo'n beste avond zou worden.

Dit keer maar eens iemand anders laten beginnen, een van de dames uit ons team, die voor het eerst sinds jeugd weer competitie speelt, dus haar eerste wedstrijd. En ze deed het heel goed, makkelijk 3-0 voor haar.
Toen ik, ik begon goed, kwam zelfs op 5-0, alles lukte en elke punt was afslaan voor mij... maar verloor de eerste toch met 7-11, ik wist wel ook wel waarom, ik mistte namelijk na die eerste 5 punten bijna elke bal. Ik deed het dus helemaal zelf.

Daarna wat gecoacht door mijn teamgenootjes en ik kon mijzelf herpakken 12-10, 11-9, 11-4 voor mij. Toen kwam (vind ik) onze beste speler aan tafel. Maar het leek erop dat ook hun beste speler aan tafel stond, hoewel de beste man nauwelijks bewoog had hij alles terug en waren het vervelende effect ballen of hij sloeg hard af. 3-11, 11-13, 11-9, 11-13. Helaas een punt voor hen.

De dubbel heb ik samen met de dame op gepakt tegen mijn tegenstander en de laatste die had gewonnen, maar de dubbel maakte zij geen kans tegen ons. 11-8, 11-3, 11-7 Toch leuk voor het eerst samen dubbelen.

Daarna mocht ik tegen X en bij 10-0 voor mij toch een foutje, 11-1, daarna werd hij goed gecoached en bleef eigenlijk alleen maar op mijn BH diep geven... waardoor ik wel kon blijven teruggeven, maar aanvallen lukte niet echt, dus wat meer foutjes tussendoor.. 11-8, 11-5 in de laatste.

De dame tegen hun beste 15-13, 11-8, 11-6. Hij had toch wat moeite met haar krachtige ballen (ze kan heerlijk hard topspinnen, lang en kort), maar ook prima tussendoor scherp schuiven (hij probeerde haar te ontregelen door scherpe schuifballen).
Dit deed ze weer heel netjes.

Volgende ging met 11-3, 11-5, 12-10 naar ons, onze beste speler kon hier zijn eigen spel wat beter kwijt.

Toen ik tegen hun beste (dacht ik toen in elk geval nog) 11-5, 11-5, 11-9. Eigenlijk heel simpel, hoewel er leuke rallies tussen zaten.
Onze beste speler (zo blijf ik hem maar wel noemen) tegen degene waar de dame en ik allebei met 3-0 van hadden gewonnen, dus ik dacht appeltje eitje... maar helaas onze speler kwam niet in zijn spel tegen hem, ging zijn spel spelen en als hij wel probeerde zijn spel te spelen ging het veelal mis. 9-11, 4-11, 5-11.
De laatste mocht de dame 11-8, 3-11, 11-3, 7-11 en helaas 7-11.

We wonnen dus met 7-3. Ik had alles gewonnen, de dame 2 en onze beste speler was het slechtst deze avond met 1 winst.

We staan nu 2de en 3 punten achter de nummer 1, waar we aanstaande woensdagavond tegen moeten (eigenlijk vanavond, maar dan kon niemand van ons team behalve ik.)
Dat wordt een uitdaging woensdag, dat team ken ik, vaker tegen gespeeld ook toen moesten we verzetten en die avond verloren we dik, maar we gaan het zien.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 21 sep 2024, 13:57 Hier 6-4 winst. Over mijn eigen resultaten zullen we het maar niet hebben als ik 40 rating verlies op een avond en nog nooit zo'n lage rating heb gehad. Als ik onder de 1000 rating kom dan stop ik met competitie.
Joh waarom, als je onder de 1000 zakt kan je alleen maar makkelijker weer omhoog klimmen met je rating.

Ik startte 6 jaar geleden met iets van 650 rating in de 6de klasse en kon daar nauwelijks meer rating krijgen, 5de klasse klom ik langzaam iets omhoog in rating rond de 800-900, daarna 4de klasse en in 1-2 seizoenen zat ik boven de 1000, dus schommel ik al een tijdje tussen de 1040-1100.

Om gelijk te stoppen omdat je rating zakt is toch zonde?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wizzy82 schreef: 21 sep 2024, 13:57 Hier 6-4 winst. Over mijn eigen resultaten zullen we het maar niet hebben als ik 40 rating verlies op een avond en nog nooit zo'n lage rating heb gehad. Als ik onder de 1000 rating kom dan stop ik met competitie.
Laat je keus niet afhangen van rating, maar van het spelplezier. Zolang je er plezier in hebt, wat boeit dan je rating?

En als je met materiaal aan het experimenteren bent zal dat altijd invloed hebben op je resultaat.
Daar is die lange zomerstop nu ideaal voor. Geen competitie maar gewoon lekker ballen en testen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Omdat ik nu al mijn laagste rating ooit sta. Destijds toen in 2009 het rating system werd ingevoerd begon ik met een rating van bijna 1100. Ik ben al die tijd 2x ietsjes onder de 1050 gezakt maar nog nooit dusdanig ver zoals nu met 1025. Ik heb nog wat ruimte maar wel gewoon niet onder die 1000 uitkomen omdat dan de ratingschaal in de app ook anders gaat worden (dan komt er een lijntje van 900 bij) en dat wil ik niet. Gewoon 3 wedstrijden in 5 games onnodig verliezen. Ik had 50% kunnen staan ipv 0%... Onnodig verliezen van personen met 100 rating minder. Efin, ik baal er behoorlijk van.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Misschien beurt het je een beetje op als je eens bekijkt hoe het absolute wereldtop-spelers gaat. Als voorbeeld Timo Boll, die in 2018 kort op de 1e plek van de wereldranglijst stond.
Vijf jaar later stond-ie op plek 200. En nu? Op 23!
https://tabletennis.guide/alldata.php?n ... oll-101222

Kortom, je stijgt wat, je zakt wat...het is allemaal heel normaal.
(dan komt er een lijntje van 900 bij)
Oei! Ja, nu begrijp ik het. Dat drama wil je niet meemaken. :'(
Plaats reactie