Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb dit forum gevonden omdat er eigenlijk weinig nuttige informatie (advies) te vinden is op het internet/ andere forums, en dit is ook één van de weinige Nederlandse forums
Ik speel namelijk al 1.5 jaar met noppen op mijn BH en dat bevalt me zeer goed. Ik speel eigenlijk al 5.5 tafeltennis en heb al altijd verdedigend gespeeld. Ik ben 16-jaar. Ik probeer toch 4x week te trainer. Ben momenteel D4 geklasseerd.
Maar nu on topic:
Ik ben op zoek naar nieuwe rubbers (+ mss ook een nieuw frame). Dit is naar aanleiding dat mijn nopjes van mijn rubbers vallen.
De pallet waarmee ik nu speel:
BH: BF Feint - soft
LH: BF Tackiness-D
Frame: Dr. Neubauer
Ik ben een verdedigende speler:
* Met mijn BH speel ik alleen meer verdedigend, zowel dicht bij de tafel als ver van de tafel.Het lukt me al aardig om topspinnen ballen gesneden terug te geven ver als dicht bij de tafel. Met mijn BH zal ik nooit slaan, en zal ik zeer zelden topspinnen ook zelden blokken. Ik heb wel graag veel controle over de bal en ook graag veel tegen effect. Dat is het gene dat ik het meest mis met BF soft: de controle heb ik wel, maar het effect valt wel wat tegen.
* Met LH speel ik een beetje all-round. Ik zal ook verdedigen zowel dicht als ver van de tafel. Blokken doe ik ook vaak met mijn LH. Met mijn LH zal ik ook vaak topspinnen zowel ver als dicht bij de tafel. Ik zal wel nooit afslaan (behalve op zeer hoge bal zonder effect).
Ik dus op zoek naar dus nieuwe rubbers en mss ook naar een nieuwe frame maar dat is niet zeker. Het frame is nog in goede staat maar is mss een beetje te rap. Aangezien ik toch niet afsla. Daarom weet ik niet of ik een nieuw frame nodig heb of niet.
Voor de rubbers is het voor mij wel moeilijk, ik heb al aardig wat opgezocht, er zijn zoveel soorten:
- Tibhar Grass D.TecS : Deze kom ik wel vaak tegen. Zeggen dat hij wel veel tegen effect geeft, maar dat hij wel redelijk rap is. Maar is dat dan bv. te compenseren met een traag frame ? Of is dat niet mogelijk ? Zou Dr. Neubauer Bulldozer goed zijn voor dit velletje.
-....
Dus in het kort:
Ik zoek:
- BH-rubber (lange noppen)
- LH-rubber
( mms - frame)
BH --> verdedigend (veel effect + controlle)
LH --> topspinnen
Hopelijk is dit genoeg informatie. (als nog iets niet duidelijk moet je het maar vragen
Alvast bedankt
Nog mss een laatste vraagje:
Is het makkelijk om zelf je rubbers te lijmen of laat ik dat beter door iemand doen?
Brodher