Heb twee jaar geleden de overstap gemaakt naar noppen en dat is me goed bevallen
Tackiness-D en een frame van Dr. Neubauer Bulldozer. Daarna ben ik overgestapt naar Tibhar grass D.TecS 0x, dikkere tackiness-D en met het frame Butterfly Power Defence. Deze overstap was geweldig (dank aan dit forum voor het advies
Ik denk dat het voornamelijk door mijn traag frame komt. Ik ben intussen overgestapt op Spin art, dacht dat het dan makkelijker zou gaan voor te spinnen en misschien wel rapper spins. Geen één van de twee is waar, alleen de hoeveelheid spin is veel verhoogt. Ik heb dan ook een keer voor te testen weer met mijn oude pallet getraind, met Dr. Neubauer Bulldozer en met de dunnere tackiness-D, de topspins gingen veel makkelijker. Daarmee bedoel ik een meer voorwaartse beweging en dus rappere ballen (wel met minder effect). Denk dat dit voornamelijk aan het frame lag.
Ik speel verdedigend ver achter mijn tafel, ook met mijn voorhand. Het is meer de bedoeling alles dat op mijn voorhand komt, en goed te pakken is, met een snelle topspin terug geslagen wordt. Als de tegenspeler die dan blokt dan begin ik weer te verdedigen. Smashen doe ik bijna nooit en blokken ook niet. (Ik zou ook graag mijn pallet draaien tijdens het spelen om te topspinnen met mijn backhand, dat lukt redelijk maar durf het niet doen in wedstrijd, iemand een tip, heb het gevoel dat ik altijd draai op het verkeerde moment
Ik had daarom gedacht om een frame te nemen met twee verschillende snelheden omdat ik een keer iets gelezen heb van re-impact. Daarbij zag de Mephisto frame redelijk goed uit ? ? ?
heavy topspin more than on speed --> bevalt me wel minder...The Mephisto’s design suits backhand defense close to the table, using long pips-out or anti-spin rubbers, and controlled forehand topspin attack. Due to the balsa’s capacity to absorb incoming speed, backhand blocking works well, but the blade will also support chopping away from the table. Its moderately fast forehand suits loopers that concentrate on heavy topspin more than on speed, but fast incoming balls can be blocked effectively as well, and chopping (due to the high control) is an option too. Consequently, the blade will effectively support every type of modern defense.
Zijn er alternatieven (ander merken mogen natuurlijk ook, prijs speelt geen rol (maar ook geen 200 €))? Ik zou graag dezelfde snelheid op mijn backhand behouden (BF Power Defence). Natuurlijk een tip over voorhand rubber mag ook altijd.
Alvast bedankt voor het lezen en het eventueel reageren.